Mizuguchi voorziet momenteel verschillende studio's van advies bij de ontwikkeling van nog onbekende social games, maar wil op korte termijn een eigen project opzetten. "Ik wil een nieuwe vorm van creatieve omgeving opzetten. Ik ben niet zo geïnteresseerd in het beginnen van een nieuw bedrijf. In plaats daarvan wil ik een connectie maken met anderen en een groep maken die essentieel is voor het project. En de volgende keer begin ik weer opnieuw. Iedereen wordt freelancer."

Voor zijn nieuwe game heeft Mizuguchi zijn oog laten vallen op de mobiele platforms. "Veel game-ontwikkelaars hebben een vijandige houding tegenover free-to-play, maar ik niet", bekent de Japanse ontwikkelaar die in 2012 begon met lesgeven aan de Universiteit in Kejo. "Ik wil iets maken dat voldoet aan de behoeften van mensen. Natuurlijk wil ik zelf ook creatief zijn, dus ik wil die twee aspecten met elkaar combineren en zien wat ik er van kan maken. Ik wil veel verschillende uitdagingen aangaan."

De ontwikkelaar kon nog geen details prijsgeven over zijn nieuwe project, maar is nog altijd geïnteresseerd in synethesie, het fenomeen waarbij prikkels van buitenaf worden geïnterpreteerd door de hersenen als afkomstig van een ander zintuig en er een vermenging van de zintuigen optreedt. "Dit is heel belangrijk voor me", legt Mizuguchi uit. Voor hem loopt synethesie als een rode draad door Rez, Lumines, Child of Eden en Space Channel 5. "Dat deel van mijn dna zal nooit sterven, dus dit is een soort van levenswerk voor mij."