Nieuws
Return To Monkey Island

Return to Monkey Island officieel aangekondigd

Een direct vervolg op Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge

Geschreven door Michel Musters op
LucasFilm Games heeft Return to Monkey Island aangekondigd, een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games.

De ontwikkeling wordt geleid door Ron Gilbert, de oorspronkelijke regisseur en schrijver van de adventuregames. Hij maakt de game met zijn studio Terrible Toybox in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games. 

Ook Dave Grossman, die meehielp met het programmeren van de klassieke games, keert terug, net zoals componisten Michael Land, Peter McConnell en Clint Bajakian. Dominic Armato voorziet hoofdpersonage Guybrush wederom van stem.

Het spel moet een direct vervolg worden op de eerste twee games uit 1990 en 1991, Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. Daarmee worden diverse later verschenen vervolgen - The Curse of Monkey Island uit 1997, Escape from Monkey Island uit 2000 en Tales of Monkey Island uit 2009 - genegeerd.

Gilbert liet op 1 april al weten dat hij aan een nieuwe Monkey Island-game werkte, maar iedereen ging er toen van uit dat het om een grap ging. Gilbert maakt elke 1 april namelijk een grap op zijn blog.

Return to Monkey Island moet ergens dit jaar uitkomen. Het is niet aangekondigd op welke systemen het spel verschijnt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nobody Saves the World komt deze maand uit op PS5, PS4 en Switch YouTuber speelt Elden Ring uit zonder direct aan te vallen
14

Reacties op: Return to Monkey Island officieel aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    tmvde

    • 5 april 2022 10:04
    Zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 april 2022 10:53
    Yes!!!! Ik hoop dat het echt oldschool point&click zal zijn zoals deel 1&2.
    Ik had gehoopd op pixel art, en niet deze stijl zoals het in deze aankondiging uit ziet (een beetje die nieuwe Ubisoft Rayman style sprites engine). :(
    Ron Gilbert had laatst die vette pixel art point&click game Thimbleweed Park gemaakt, en ik hoopte er een beetje op dat ie dit ook voor deze nieuwe Monkey Island ook zou doen (zodat het meer past bij de eerste 2 delen).

    Ik ben toevallig weer de oude Monkey Island games aan het spelen op mijn Amiga-mini. Wat zijn dit toch leuke games. Nu nog steeds!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 5 april 2022 11:33
    Gruwelijk. Nu al game of the year.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    arthurvv

    • 5 april 2022 11:42
    Ik heb mijn twijfels bij de visuele stijl, maar verder heb ik hier echt e-norm zin in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 5 april 2022 12:17
    @arthurvv ja daar twijfel ik dus ook over..
    Vind het er niet echt bij passen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 5 april 2022 13:36
    @arthurvv Dat heb ik dus ook :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Maergok

    • 5 april 2022 11:55
    Dat ze die laatste 3d monkey islands buiten beschouwing laten, snap ik.

    Maar Curse of Monkey Island was toch echt fantastisch..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nemesis1602

    • 5 april 2022 12:47
    Super nieuws, veel zin in ook. De art style spreekt niet gelijk super aan, ik had ook liever pixel art of de stijl van Curse of Monkey Island gehad, maar het is iig weer eens een Monkey Island game. Wie had dat gedacht sinds Disney de rechten heeft gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 5 april 2022 20:55
    @nemesis1602 Ja, weet iemand hoe dat zit?
    Leent Disney enkel de licentie uit of iets?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 5 april 2022 13:23
    Muray :)
    Ik vind de style wel passen eigenlijk, cartoony maar net iets strakker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ichi

    • 5 april 2022 16:28
    @-JK- Me too, maar hoe dan ook meer Monkey Island van de oude makers kan nooit kwaad in welke vorm dan ook. Het verhaal en de humor maken voor mij Monkey Island.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 5 april 2022 13:41
    Curse of monkey island is mijn favoriet, maar hier heb ik ook echt zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 april 2022 17:55
    Ik kom er nu pas achter dat de man achter Monkey Island verantwoordelijk was voor mijn kindertijd in point-and-click spellen… HAHAH

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 5 april 2022 22:36
    Een nieuw vervolg op Zak McKracken lijkt me ook gaaf!