Nieuws

Retailversie GTA 5 52 miljoen keer verkocht

Verantwoordelijk voor bijna de helft van omzet Take Two

Geschreven door Gijs Scheltens op
De retailversie van Grand Theft Auto 5 is 52 miljoen keer verkocht. Dat heeft uitgever Take Two Interactive bekendgemaakt. De game is daarmee verantwoordelijk voor 47% van de omzet van Take Two.

Take Two maakte in zijn kwartaalcijfers over fiscaal 2015 bekend dat GTA 5 sinds de lancering in september 2013 wereldwijd 52 miljoen keer is verkocht. De Steam-versie is hierbij niet meegerekend: deze verscheen in fiscaal 2016.

Ook liet Take Two weten dat de inkomsten via in-game aankopen en dlc sterk gegroeid zijn. Het bedrijf behaalde dit fiscale jaar wel een kwart minder omzet dan in fiscaal 2014: 1,5 miljard euro vergeleken met 2,1 miljard euro.

Verder kondigde Take Two-ceo Strauss Zelnick aan dat ontwikkelaar 2K Games met een nog aan te kondigen triple-a-titel komt. 2K Games werkte onder andere aan Bioshock en Borderlands.

Bron: Take Two

Dit artikel delen:

Lees meer

Dimension Drive lanceert nieuwe Kickstarter-campagne Nintendo-baas Iwata weer niet aanwezig bij E3
14

Reacties op: Retailversie GTA 5 52 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Xanadu

    • 19 mei 2015 12:08
    Kennelijk 45 miljoen op de consoles, en 7 miljoen op PC tot nu toe.
    Het is nu de 4e best verkochte game ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 19 mei 2015 13:12
    Baas van een game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 19 mei 2015 14:22
    Super game en heb hem ondertussen al 3x uitgespeeld en verveeld nog steeds niet.

    Nu mogen ze van mij wel Red Dead aankondigen op de e3 want ook die game speel ik nog steeds en blijft geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BobbyDigitaL

    • 19 mei 2015 14:50
    Red Dead Redemption op pc is als een natte droom voor mij :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 19 mei 2015 17:55
    Een nieuwe Red Dead zou een geschenk uit de hemel zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 20 mei 2015 10:50
    Ik nog niet eens 1x. VerveelT mij al na een uur. Houterige animaties, kit besturing en saaie gameplay. Geleend van een vriend maar 2 weken geleden alweer van mijn PS4 verwijderd. Denk niet dat ik ooit nog een GTA haal. Ik heb er nog nooit 1 uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 20 mei 2015 10:51
    kut*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 19 mei 2015 16:48
    Ze zeggen dat Activision Take Two gaat overnemen ? Is dat waar of oud verhaal ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • zwijn

    • 20 mei 2015 01:52
    Oud verhaal, maar geen idee wat er achter de schermen besproken wordt natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 21 mei 2015 18:40
    Als dat zou gebeuren dan zou Activision echt een groot bedrijf worden. Want ze zouden dan een fusie ondergaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 19 mei 2015 20:31
    Voor zie zich afvraagt waarom er zo weinig AAA games worden gemaakt : omdat games als GTA en COD bijna de gehele markt naar zich toe getrokken hebben. Goed nieuws voor Rockstar, slecht nieuws voor de industrie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • zwijn

    • 20 mei 2015 01:52
    Dit is volledig gebaseerd op speculatie van Baukereg.

    Er worden genoeg AAA games gemaakt, de meeste zijn echter niet de moeite meer waard. Ubisoft heeft het te vaak verpest inmiddels, te zien in de terug lopende verkoop. CoD heeft als doelgroep voornamelijk kinderen en pubers, die kopen alles wat gehyped wordt. Dat is altijd zo geweest. Dat is een groot deel van de "markt" idd en daardoor bepalen die wat goed verkoopt. Moet ik je nu het kapitalisme gaan uitleggen?

    En GTA doet helemaal níéts fout, behalve een rete goeie game zijn. Omdat jij het geen toffe game vind, hoef je niet zulke zwets verhalen op te hangen om je afgunst goed te praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 20 mei 2015 08:24
    Nee hoor, daar zijn genoeg cijfers en analyses van te vinden. Het aantal AAA studios is de laatste pakweg vijf jaar behoorlijk gekelderd en die trend is gepaard gegaan met een verschuiving van het marktaandeel naar een aantal specifieke IP's. Ik geef verder helemaal geen oordeel over GTA5, don't shoot the messenger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 20 mei 2015 01:13
    Vergeleken met tetris is dat niet veel. die is 100miljoen keer verkocht.

    En wii sports is 82 miljoen keer verkocht.