Volgens het magazine heeft de game zowel een campaign als normale multiplayer, alsmede een singleplayermodus die nog niet onthuld is. In multiplayermatches kunnen 16 spelers meedoen en zijn er ook computerbestuurde vijanden, zoals de grote mechanische Titans, aanwezig. Deze Titans kunnen ook door spelers bestuurd worden en moeten niet als mechs aanvoelen, maar soepel kunnen bewegen. Zo kunnen ze over muren rennen. Overigens is er een limiet aan het aantal mechs dat op een map aanwezig kan zijn.

De Xbox 360-versie van de game zou ontwikkeld worden door een ander team. De cloud-opties van Xbox One zouden een prominente rol spelen in de game, onder andere voor een ongelimiteerd aantal dedicated servers. Ook wordt Kinect "in meer of mindere mate" gebruikt en werkt de game met Microsoft's Smartglass-technologie. De game loopt op een gemodificeerde Source-engine en draait op 60 frames per seconde.

De naam lijkt te kloppen met eerdere berichtgeving over het vastgelegde handelsmerk 'Titan'. In april bleek al dat Respawn en EA deze naam hadden geregistreerd. Respawn Entertainment is opgericht door Vince Zampella en Jason West, die vertrokken bij Call of Duty-studio Infinity Ward. Electronic Arts sloot een deal met de nieuwe studio om hun eerste game uit te geven. Jason West is inmiddels weer vertrokken bij de studio.



Al het nieuws live vanuit Los Angeles: Gamer.nl/E3