Respawn in verhitte discussie met spelers op Reddit

Respawn in verhitte discussie met spelers op Reddit

Apex Legends ontwikkelaar Respawn bood excuses aan href="https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/crcrxy/an_update_on_the_iron_crown_event/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">via Reddit</a>, dit groeide uit tot een verhitte discussie tussen gebruikers en de ontwikkelaars.

De projectleider van Respawn, Drew McCoy, heeft een openbaar bericht geplaatst op de EA-website waarin Respawn zijn excuses aanbood voor het verbreken van hun belofte naar de spelers. McCoy zegt het volgende in het bericht; “Bij de lancering hebben wij de spelers beloofd dat wij de intentie hebben om de spelers een eerlijke keuze te bieden hoe zij hun geld en tijd spenderen. Een kernbeslissing tijdens de ontwikkeling van Apex Legends was dat wij een wereldklasse battle royale-game wilde maken – in kwaliteit, diepte, progressie en belangrijk voor de conversatie van vandaag – hoe wij spullen verkopen. Met de Iron Crown event hebben wij de spijker misgeslagen en hebben wij de belofte gebroken door het zo te maken dat de enige manier om de skins te krijgen, die door vele worden ervaren als de beste tot nu toe, is door middel van de Apex Packs.”

In het bericht vertelt McCoy welke aanpassingen er aan het evenement worden gedaan om de problemen op te lossen. Dit bericht werd daarna door Respawn ook geplaatst op Apex Legends Reddit-thread waarna een hevige discussie tussen het Respawn team en de spelers ontstond. De discussie is ontstaan omdat spelers de prijzen van de items in het event te hoog vonden, lees hier meer over de voornaamste aanleiding van deze commotie. Spelers worden door de ontwikkelaars onder andere “freeloaders” en “asshats” genoemd.

Respawn reageert op een van de reacties met het volgende; “Ik zit al lang genoeg in de industrie om mij een tijd te herinneren waarin spelers niet complete ‘asshats’ waren tegen de ontwikkelaars.” Wanneer een gebruiker in gaat op de manier waarop Respawn reageert krijgen zij deze reactie; “Dus het is oké voor jullie om ons leugenaars te noemen en ons persoonlijk aan te vallen wanneer wij een excuus uitbrengen en een update aan het event, maar wij zijn ‘onvolwassen’ wanneer wij anderen erop wijzen. Begrepen.”

Vele gebruikers laten via Reddit hun ontevredenheid over het handelen van Respawn weten. Een van deze gebruikers heeft als reactie op de ophef een open brief geschreven aan de Apex community met als titel ‘pr-team en ontwikkelaars, goed gedaan. Jullie hebben jullie playerbase vervreemd.’ Gebruiker Cooloats zegt verder; “Jullie hebben de ultieme zonde begaan, jullie hebben het persoonlijk gemaakt. Jullie, als een team van professionals die winst willen maken, hebben het persoonlijk gemaakt. Jullie hebben besloten om jullie playerbase te beledigen door ons ‘asshats’ en ‘freeloaders’ te noemen. Geen slimme zet. Wij zullen dit niet vergeten. Jullie hebben de toon gezet voor toekomstige communicatie en het is koud. Er zijn geen illusies over de realiteit van de situatie. Voorgaande noties van ‘familie’ zijn dood. Wij zijn alleen maar consumenten voor jullie en dat is overduidelijk. Jullie hebben ervoor gekozen om een nieuwe tijd van hostiliteit en bitterheid te brengen. ” Deze post heeft op het moment al meer dan 15.000 upvotes en bijna 3.000 reacties.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

tja, spelers blijven consumenten of je het nu wilt of niet. En ontwikkelaars willen geld verdienen.

0
test

@HunterSeeker dat ontkent ook niemand, dus beetje nutteloze toevoeging. Het gaat om de manier waarop er mee wordt omgegaan. En om beloftes die gebroken zijn.

0

@darkmanwls Vind het wel een belangrijk punt wat HunterSeeker aangeeft. Zoveel mensen maken de comment dat het wel duidelijk is of logisch etc. en er weinig van begrijpen of vanuit gaan dat dit ook voor iedereen geldt. Als ik alleen de twee comments lees in de bovenstaande tekst met het woord familie erboven duidelijk dat de consumenten niet door hebben dat zij consumenten zijn. Dit geldt ook voor de werknemers van veel bedrijven. Bij bedrijven die groot worden of ten kosten van alles dit willen worden wordt geld verdiend. Hierbij word onder de werknemers geprobeerd een idee/gevoel te creeeren van familie en hetzelfde geld voor de fanbase. Ik vind het vervelend en schadelijk dat in gevallen sales/marketing/communicatie afdelingen hiervoor worden ingezet en in veel gevallen mensen die hier vatbaarder voor zijn in trappen waaronder een groot deel van onze jongere generaties die vervolgens gedesillusioneerd erachter komen dat dit niet klopt en een deel hiervan denkt dat de wereld zo werkt en dit concept overneemt als een manier van zaken doen waarbij onze hele maatschappij schade oploopt in vertrouwen. Als voorbeeld Blizzard, ik vind hun meeste games fantastisch alleen als ik zag dat zij bij hun fanbase dezelfde manier van marketing hanteren word ik misselijk van het bedrijf. En verder zijn beloftes breken natuurlijk tenzij een goede oorzaak te geven die kan worden aangetoond niet ok natuurlijk. Aan de andere kant zijn fanbases vaak ook overgevoelig en is de middenweg in een situatie soms moeilijk te vinden.

0
test

“Ik zit al lang genoeg in de industrie om mij een tijd te herinneren waarin spelers niet complete ‘asshats’ waren tegen de ontwikkelaars.” En vele gamers herinneren zich een tijd waar games op release gewoon af waren, en herinneren zich ook een tijd dat we niet als koeien werden uitgemolken met extreem veel, te dure en scummy "micro"transactions.

0
test

@poklaan toen game bedrijven nog werden gerund door mensen met passie voor games. Niet door zakenmensen.

0

Aanbevolen voor jou