Nieuws
Resident Evil Village

Resident Evil Village heeft ray tracing en snelle laadtijden op PS5

Adaptive triggers en haptic feedback worden ook toegepast

Geschreven door Michel Musters op
Resident Evil Village ondersteunt ray tracing en snelle laadtijden op PlayStation 5.

Dat valt op de officiële PlayStation-pagina van de game te lezen. Ray tracing is een recentelijk ontwikkelde technologie waarmee licht op een realistische manier op oppervlaktes reflecteert. Ook worden de adaptive triggers en haptic feedback in de DualSense-controller gebruikt. Tot slot wordt ook de Tempest 3D AudioTech-optie toegepast. Verder valt in de beschrijving te lezen dat Village in dynamische 4K en HDR draait.

Village is het achtste deel in de franchise en bevat onder andere Chris Redfield uit de originele game. De game draait om Ethan Winter die naar een koud Louisiana reist om zijn vermiste vrouw te vinden en daar op mysterieuze figuren stuit. De game speelt zich net zoals Resident Evil 7 af in een eerstepersoonsperspectief.

Resident Evil Village komt ergens in 2021 uit op PlayStation 5, Xbox Series X en Series S en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Days Gone draait in dynamische 4K en 60 fps op PlayStation 5 Nintendo start maandelijkse videoreeks met Switch-nieuws
10

Reacties op: Resident Evil Village heeft ray tracing en snelle laadtijden op PS5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • inkmasteryPS4

    • 3 november 2020 16:25
    Nu al zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 3 november 2020 22:45
    Deze ook in VR??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 3 november 2020 23:20
    @EdwinVP nou dat is dus een goeie vraag. Zonder te kritisch te zijn op de PS5, want dat vind Alienator vervelend en kan ie lastig mee omgaan, maar als ik het zo lees komt deze niet op de PS 4. Als ik het goed begrijp werkt een PS5 game niet met de PSVR. Dus nee volgens mij, maar wellicht dat iemand anders daar een ander idee over heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LoGiCaL_PsYcHo

    • 4 november 2020 01:44
    @fonsrutte PSVR owners kunnen bij Sony gratis een adapter bestellen om de PSVR compatibel te maken met PS5. Ik zou zeer verbaasd zijn als deze game er niet mee gaat werken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2020 07:13
    @LoGiCaL_PsYcHo Wat fonsrutte bedoelt is dat ps5 games niet werken met psvr. Je kan dus psvr games die al uit zijn op ps5 spelen met de adaptor maar psvr ondersteund geen ps5 games volgens fonsrutte.
    En volgens mij heeft ie gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 4 november 2020 17:12
    @hulstpower Volgens mij ging dit allemaal over PS4 games die een upgrade versie voor PS5 krijgen.

    Of PSVR werkt voor PS5 games kun je daar gewoon niet uit concluderen.

    Er is helaas nog niks bekend maar ik begin wel het vermoeden te krijgen dat Sony VR momenteel wat laat gaan.

    Als deze game in VR te spelen wordt op de PS5 dan koop ik de console wel. Zo niet, dan weet ik het nog niet zo goed op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 november 2020 06:55
    @**Guitar_Hero** Hey ander leuk iets is je weet niet eens of deze game vr krijgt misschien is het wel een 3rd person action game inplaats van een first person game.
    We hebben nog geen gameplay gezien van de game?
    Maar als ik zo de game bekijk lijkt het first person maar dan speel je wel weer met chris denk ik 3rd person.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 4 november 2020 08:55
    Alle PS5 games zullen snel laden.
    En dan vermelden in de titel, maar er niets over in het artikel zelf.
    En op de Xbox zal dit ook heus wel snel laden..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 4 november 2020 09:21
    Ziet er nog niet helemaal uit als next-gen met al die frameskips. Natuurlijk is de game nog in ontwikkeling maar het is toch zonde dat dit nu al zichtbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 november 2020 12:06
    Ray tracing recent ontwikkeld? Dit gebruikte ik 15 jaar geleden al in 3D modelling (3DSmax).

    Of bedoel je Real-time ray tracing? Dat kon toen nog niet zo goed inderdaad