'Resident Evil 7 is geen bovennatuurlijk spookverhaal' | Gamer.nl

'Resident Evil 7 is geen bovennatuurlijk spookverhaal' | Gamer.nl

De hoofdontwikkelaar van Resident Evil 7: Biohazard verzekert fans dat de volledige game niet om een spookverhaal draait, tegen alle aanwijzingen van de speelbare demo in.

Voor velen was Resident Evil 7: Biohazard bijna niet te herkennen als een nieuw deel in de Resident Evil-serie. Waar de games altijd al een derdepersoonsperspectief gebruikten, daar gebruikt Resident Evil 7 voor het eerst een eerstepersoonsperspectief. Ook de demo voelde anders aan door de spookverschijningen en het bovennatuurlijke thema, twee elementen die nooit zo prominent in de Resident Evil-serie naar voren zijn gekomen.

Ontwikkelaar Koushi Nakanishi stelt fans in een blogpost op Capcom Unity gerust en zegt: "Alles zal uiteindelijk duidelijk worden. Ik heb aan de eerste reacties gemerkt dat mensen de impre ie hebben dat we van Resident Evil een bovennatuurlijk, occult spookverhaal hebben gemaakt. Ik begrijp hoe je na het zien van de trailer of het spelen van de demo die indruk kan krijgen, maar geen zorgen - we hebben Resident Evil niet weggestopt en er een spookverhaal van gemaakt."

Volgens Nakanishi heeft de studio daarnaast expres er voor gekozen om het hoofdpersonage een "machteloos, doodnormaal persoon" te maken. Het eerstepersoonsperspectief werd ingezet zodat de speler op de meest directe manier horror kan ervaren.

Resident Evil 7 verschijnt 24 januari op PlayStation 4, PS VR, pc en Xbox One. PlayStation Plus-abbonees kunnen alvast een teaserdemo downloaden van de PlayStation Store. Die demo is volgens de uitgever niet representatief voor de volledige game en bevat een ander hoofdpersonage.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou