Nieuws
Resident Evil 4

Resident Evil 4 VR past seksueel getinte content aan

Game moet op die manier aan hedendaagse standaarden voldoen

Geschreven door Michel Musters op
De virtualrealityversie van Resident Evil 4 past seksueel getinte content rondom het personage Ashley aan.

Ashley is de dochter van de president die in de game is ontvoerd en gered moet worden door hoofdpersonage Leon. In de oorspronkelijke game zaten enkele seksueel getinte dialogen die nu zijn verwijderd.

Het gaat bijvoorbeeld om de door Luis uitgesproken zin "I see that the president’s equipped his daughter with ballistics too", terwijl hij naar haar borsten kijkt. Deze zin ontbreekt in de vr-versie. Ashley zegt op een gegeven moment tegen Leon: “So, after you take me back to my place, how about we do some overtime?” Ook die zin is eruit gehaald. Ook kunnen spelers niet meer onder het rokje van Ashley kijken.

Facebook laat aan UploadVR weten dat de wijzigingen zijn gemaakt om de game aan de hedendaagse standaarden te laten voldoen. De Oculus Quest 2-game is vanaf vandaag verkrijgbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitgekomen patch lost bug in Metroid Dread op De eerste missies in Saints Row
28

Reacties op: Resident Evil 4 VR past seksueel getinte content aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 oktober 2021 11:54
    En met "hedendaagse standaarden" bedoelen we de opgedrongen wil van groepen twitter simps met het incasseringsvermogen van een sneeuwvlokje om maar zo woke en politiek correct mogelijk over te komen voor de inclusiviteit en diversiteit.

    Resident evil: een over-the-top campy game over zombies, waar mensen op de meest g ruweljike manieren sterven, kettingzagen alles verwijderen van het menselijk lichaam, waar headshots de hersenen over het scherm doen vliegen, bloed, dood en verderf continue op je scherm staan, maar OHWEE als er een sexual innuendo inzit.

    Om te kotsen deze hypocrisie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vinnyboiiiii

    • 21 oktober 2021 12:26
    @ali3n8tor Vooral amerikanen leiden aan deze hypocrisie. Niets is te gek daar en de mensen zijn zo pervers als maar kan, maar alleen prive. Naar de buitenwereld toe moet er niks kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 21 oktober 2021 12:28
    @ali3n8tor Helemaal met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 21 oktober 2021 13:32
    @ali3n8tor Kon het niet beter verwoorden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 21 oktober 2021 17:35
    @ali3n8tor goed gezegd, zo mee eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 21 oktober 2021 13:55
    ugh, wat een onzin.. Ik vind dat de maatschappij op dit gebied sowieso veel te ver door schiet met het hele politiek correcte gezeur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 21 oktober 2021 15:36
    Je kon sowieso niet onder haar rokje kijken, want dan roept ze meteen 'You pervert".
    Heb ik van horen zeggen, want ik heb natuurlijk nooit geprobeerd om er onder te kijken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 oktober 2021 16:42
    Trieste Censuur weer. Onschuldige dingen die gecensureerd worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 21 oktober 2021 18:10
    @coola "I see that the president’s equipped his daughter with ballistics too", terwijl hij naar haar borsten kijkt.

    Je vindt dit onschuldig? Die andere verwijderingen ben ik het niet mee eens, maar deze gaat veel te ver. Het maakt me enorm veel zorgen dat niemand anders dit genoemd heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 oktober 2021 18:29
    @Quintex

    Ja. Ik vind het in ieder geval niet te ver gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 21 oktober 2021 19:39
    @coola Gadverdamme. Dit zeg je toch hedendaags niet over en tegen een vrouw? Misselijk makend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 21 oktober 2021 20:10
    @Quintex Dit te ver gaan ? Wauw….rubberen tegeltjes maatschappij deze generatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 22 oktober 2021 16:06
    @Quintex Nee, niet tegen de vrouw in kwestie idd. Mannen onderling hebben nou eenmaal dat soort conversaties. Ik vind het weinig om het lijf hebben, woordkeuze onbedoeld. Echt. Dit soort schijnheiligheid hoeft toch gewoon niet in een game met volwassen leeftijdskeuring? GTA 5 zit werkelijk vol met controverse en sexueel ongepaste opmerkingen, evenals de reclames en bepaalde gebeurtenissen in Cyberpunk 2077.. Aan de ene kant wordt in games steeds vaker de grens van het toelaatbare opgezocht, aan de andere kant juist dit soort jaren '50 beschermende censurering. Wat kan en wat te ver gaat bepaalt de producent blijkbaar helemaal zelf, met dit soort extremen als resultaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 21 oktober 2021 23:27
    @Quintex
    Nou ga jij je dan maar lekker in je eentje zorgen maken.
    Wat een onzin zeg!!

    Dit is dus wat er mis is met de maatschappij van nu!
    Als je zo'n opmerking in een game niet erg vind, gelijk bestempeld worden als viespeuk, of in jouw woorden "gatverdamme".
    Kansloos man!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 21 oktober 2021 23:51
    @Akira Ik maak mij zeker zorgen, en na het lezen van deze thread juist nog meer. Je kan zoiets toch niet in alle serieusheid tegen een vrouw zeggen? En al is het een game, is dit totaal het verkeerde beeld en vanuit ranzig mannelijk perspectief geschreven. Wat genant ook dat je zoiets verdedigd, hoewel je dat waarschijnlijk toch niet kan en gaat begrijpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 oktober 2021 04:43
    @Quintex iets fictiefs tegen een virtuele vrouw zeggen kan niet, maar een vrouw minder laten verdienen dan een man in dezelfde functie kan echter wel, want dit is nog dagelijks aan de hand. hypocrisie in optima forma

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 22 oktober 2021 10:52
    @Roy36NL Waar zeg ik dat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 oktober 2021 06:20
    @Quintex was het dan beter over gekomen als dit straight to the point werd gezegd? Ik zie Leon al zeggen: Nondeju, gij het dikke tieten. Want dat daar aandacht op wordt gevestigd is totaal niets mis mee, hoort bij de voortplantingsdrang en op hen beurt kijken vrouwen ook selectief naar bepaalde mannen delen.

    Geen spam? Had ik wel verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 22 oktober 2021 10:59
    @Jumpman En dit is dus precies wat er mis is. Ik heb het hier over iemand erop aan spreken. Kijken is al heel raar (vooral bij een meisje van 20), iemand erop aan spreken is een heel ander verhaal. Als je er daadwerkelijk naar wilt kijken, zijn daar sites voor.

    En je weet zelf ook wel, dit gedrag komt vaker bij mannen voor dan bij vrouwen. En van beide kanten blijft het enorm ranzig.

    Het is ook niet Leon die het zegt, maar Luis. Duidelijk geschreven door een man die denkt dat de wereld zo werkt.

    Edit: en je snapt zelf ook wel dat dat directe net zo erg is? De boodschap is letterlijk hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 oktober 2021 12:39
    @Quintex spijtig wordt mijn reply nu wel als spam gezien wat een voortgang van dit gesprek onmogelijk maakt.

    Great job gamer.nl