Nieuws
Resident Evil 4

Resident Evil 4 VR komt op 21 oktober uit

Nieuwe trailer uitgebracht

Geschreven door Michel Musters op
Resident Evil 4 VR komt op 21 oktober uit, zo hebben Capcom en Oculus aangekondigd.

De virtualrealityversie van de horrorgame werd eerder dit jaar al aangekondigd, maar nu is ook de releasedatum bekend. Het spel komt exclusief beschikbaar op de Oculus Quest 2. Resident Evil 4 VR wordt ontwikkeld door Armature, bekend van de game ReCore. Er is tevens een nieuwe trailer van de game uitgebracht.

Spelers kunnen zowel vrij rond bewegen in de game als van 'teleporteren' gebruikmaken om zich voort te bewegen in het spel - afhankelijk van welke methode men liever gebruikt. Daarbij kan men wapens en items direct van het virtuele lichaam af pakken, bijvoorbeeld door een geweer van onder de riem uit te trekken of een item om de health te verbeteren van de linkerschouder. Allerlei puzzels zijn daarnaast aangepast om goed gebruik te maken van virtual reality.

Dit artikel delen:

Lees meer

Roguelike game gebaseerd op Netflix-film Kate onthuld PS5- en PS4-versies Horizon Forbidden West gelijktijdig ontwikkeld
9

Reacties op: Resident Evil 4 VR komt op 21 oktober uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 27 september 2021 16:13
    Resident Evil 4 begint zo langzamerhand aardig op Skyrim te lijken. Hoe vaak gaan we deze game nog opnieuw uitgeven?
    Goeie game hoor, maar kom op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 27 september 2021 18:21
    @Messtranor maarja, er was nog geen VR versie. En VR is toch een stuk intensiever dan op een 2D schermpje spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 27 september 2021 18:40
    @Messtranor Je hebt gelijk hoor, maar als er iets is wat nog een extra versie rechtvaardigt dan is het VR wel vind ik. Skyrim had ik nog nooit gespeeld en dat was ik zeker ook niet meer van plan, maar de VR-versie heeft me een paar jaar geleden toch nieuwschierig gemaakt. De rest is geschiedenis, ik heb er honderden uren inzitten en vind het juist door VR een waanzinnige game.

    RE4 zou ik ook nog wel eens willen doen in VR, maar ik ga er geen Quest voor kopen. Misschien komt er nog eens een PSVR-release. Then again, ik verwacht wel gewoon RE VIllage in VR volgend jaar voor de PS5, Capcom!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 28 september 2021 11:43
    @Messtranor Hahaha inderdaad. En dan te bedenken dat Shinji Mikami ooit zei zijn eigen hoofd af te hakken als deze game ooit geport zou worden en niet meer exclusief voor Gamecube zou blijven. LOL!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 27 september 2021 18:20
    Nou, had graag gezien dat ze deze en nummertje 5 ook voor de PC uitbrachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 september 2021 07:36
    @SuperDre Bedoel je in VR of in t algemeen? want ze zijn beiden gewoon uit op PC hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 28 september 2021 21:19
    @Messtranor In VR, maar was eigen RE7 ipv 5 omdat RE7 al in VR voor de PSVR is. Liefst 5 ook natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 29 september 2021 08:14
    @SuperDre Ah, ik dacht ook al :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 28 september 2021 00:30
    Ik ben meeste remakes ook beu maar voor VR zijn dit soort games juist goud. Ik heb zelf een behoorlijke PC maar hedendaagse games zijn bijna niet op 90 fps op hoger te draaien op een redelijke resolutie. Dit soort oudere games zijn perfect hiervoor mits ze goed aangepast worden voor VR.

    Wel jammer dat deze game alleen via de oculus quest store beschikbaar komt als ik het goed heb begrepen en dus geen PCVR game wordt. De graphics moeten daar geheid onder leiden.