Nieuws
Resident Evil 4

'Resident Evil 4 Remake in ontwikkeling bij M-Two'

Game zou in 2022 moeten verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Volgens een nieuw gerucht werkt ontwikkelaar M-Two voor Capcom aan een remake van Resident Evil 4.

Dat claimt Video Games Chronicle te hebben gehoord. De game zou inmiddels volop in ontwikkeling zijn en ergens in 2022 moeten uitkomen. De ontwikkeling is in handen van M-Two, de nieuwe studio die is opericht door voormalige PlatinumGames-baas Tatsuya Minami. Sinds 2018 zou deze studio bezig zijn met de voorbereidingen voor het ontwikkelen van het spel, al heeft M-Two ook geholpen met de ontwikkeling van het recent uitgekomen Resident Evil 3 Remake.

Volgens het gerucht zou Shinji Mikami, de maker van het origineel, de ontwikkeling van de remake hebben goedgekeurd. Hij zou zelf niet betrokken zijn bij de ontwikkeling, maar de ontwikkelaars wel wat sturing hebben gegeven.

Resident Evil 4 is een van de meest populaire Resident Evil-games. Het spel nam de formule van de franchise flink op de schop: niet alleen lag er een grotere focus op schietactie, de setting van het Spaanse dorpje zorgde ook voor meer open gebieden waar vijanden overal op de loer konden liggen.

Er doen de laatste weken veel geruchten over de Resident Evil-franchise de ronde. Zo zou Capcom ook werken aan Resident Evil 8, dat als subtitel 'Village' zou hebben en volgend jaar zou moeten verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 15:00 uur: Cody speelt zes uur lang God of War De hoogte- en dieptepunten uit de geschiedenis van PlayStation – Deel 2
10

Reacties op: 'Resident Evil 4 Remake in ontwikkeling bij M-Two'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lord Ganon

    • 13 april 2020 13:26
    Prima als ze de game een modern sausje geven, maar dan hoop ik niet dat ze, net zoals in RE3, er met een botte bijl doorheen gaan en van alles verwijderen uit het origineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 april 2020 15:37
    @Lord Ganon Ik vond het juist wel prima dat ze 3 enorm op de schop hebben genomen. Ik vind de originele 3 eigenlijk meer een soort expansion op deel 2 met veel dezelfde gebieden en achtergronden, En enorm slechte characters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrakz0rr

    • 13 april 2020 18:01
    Het lijkt erop dat ze code veronica overslaan. Zonde, die game was vetter dan 3 en 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 april 2020 14:50
    @Mrakz0rr Eens, maar dat wist je al :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Srebseig

    • 13 april 2020 18:19
    Resident Evil 4 in de HD remaster was al zo goed als perfect. CODE: Veronica niet doen zou een gemis zijn. Ik zou liever een remake van C:V hebben dan van Res4.

    Hoe dan ook: bij gebrek aan leuke ouderwetse horrorgames is dit wel tof nieuws!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 13 april 2020 20:44
    Resident Evil 4 was voor mij de eerste game die ik speelde uit deze serie en het was echt een memorabele game. Zo veel plezier mee gehad dat ik absoluut naar uitkijk om het nogmaals te spelen met de prachtige graphic mogelijkheden van nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Draven

    • 13 april 2020 23:56
    @Sjakos

    Grappig. Ik heb deze game meerdere keren gespeeld op de Gamecube. Ik zie ook wel dat het geen slechte game is, en toch kom ik er niet in. Dat terwijl ik Resident Evil 1 t/m 3 achter elkaar heb uitgespeeld. Snap het gewoon niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 14 april 2020 21:25
    @Draven ik had niet eerder een RE spel gespeeld en daarom had deel 4 voor mij een grote impact!
    Maar nu ik de Remake van RE2 gespeeld heb kan ik het wel begrijpen dat menige fans niet blij waren met RE4.
    Zo hebben wij gamers allemaal onze eigen unieke ervaringen :)!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 april 2020 14:53
    @Sjakos En in die situatie kan ik me uitstekend voorstellen dat RE4 inderdaad de grootste indruk op je heeft achtergelaten.
    Ik speelde echter RE1 als 1e en speelde vervolgens alles in volgorde waarop ze uitkwamen. En dan is RE4 ineens een ontzettende andere richting qua setting en verhaal, die voor mij niet goed in de serie past. Geweldige game hoor, maar het geeft mij geen RE gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 14 april 2020 21:20
    @darkmanwls dat snap ik wel enigszins. Aangezien ik nu Resident Evil 2 heb uitgespeeld merk je een duidelijke verschil met deeltje 4. Het heeft veel minder claustrofobisch vibe, meer actie gericht & semi-open wereld.