Nieuws

Resident Evil 2-remake wordt compleet opnieuw gemaakt

Verwarring opgehelderd na vertaalfout in financieel rapport

Geschreven door Lucas May op

De remake van Resident Evil 2 wordt een compleet opnieuw ontwikkelde versie van de game en dus geen remaster. In een financieel rapport van Capcom stond eerder aangegeven dat het wel om een remaster zou gaan.

In het financieel rapport voor het tweede kwartaal van 2015 van Capcom stond de nieuwe versie van Resident Evil 2 genoteerd als een remaster. Fans van de horrorserie vroegen gelijk om opheldering. Stuart Turner, marketing directeur van Capcom UK, bevestigde via Twitter dat Resident Evil 2 volledig opnieuw wordt ontwikkeld.

In augustus dit jaar kwam de aankondiging van deze remake. Sindsdien is er geen informatie naar buiten gekomen. Er is nog geen releasedatum door Capcom bevestigd.

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon Rumble World krijgt fysieke versie zonder microtransacties The Deadly Tower of Monsters verschijnt op 19 januari
11

Reacties op: Resident Evil 2-remake wordt compleet opnieuw gemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Prullenbak

    • 3 december 2015 17:10
    Fingers crossed dat het een soortgelijke remake wordt als de Cube versie toentertijd. Oftewel tijd dat de naam resident evil weer voor kwaliteit gaat staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kravten

    • 3 december 2015 17:32
    Jezus Christus hoeveel remakes komen er nog?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 3 december 2015 18:58
    Je hoeft de remake niet te kopen Kravten. Er zijn genoeg andere games beschikbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kravten

    • 3 december 2015 21:25
    Ik heb toch liever dat developers hun tijd investeren in nieuwe games/franchises dan dat ze oude games een nieuw lakje verf geven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 3 december 2015 21:30
    Gelukkig hebben developers vaak meerdere teams of wordt een remake/remaster uitbesteed aan een andere developer, zodat er ook aan nieuwe games gewerkt kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 december 2015 09:39
    Deze remake komt er door enorm veel verzoek van de fans. Er wordt al jaren om gevraagd. Ik weet dat er de laatste tijd veel remakes en remasters uitkomen, maar deze is volledig terecht en dit is gewoon capcom die luistert naar zijn fanbase

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 3 december 2015 20:31
    Ik ga het vast niet spelen, maar ik ben wel erg benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 3 december 2015 20:43
    Laat maar komen! Ik hoop echt dat het net zo goed wordt als de remake van deel 1. Alleen weet ik niet of dat gaat lukken zonder de originele bedenker Mikami. Sinds ie weg is bij Capcom is de kwaliteit van de RE games niet bepaald vooruit gegaan.

    Ik hoop stiekem ook dat ze hierna RE3 ook nog remaken. Als dat ze ook nog goed lukt, hoeven ze wat mij betreft nooit meer een RE te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 3 december 2015 22:21
    Laat maar komen! Ik hoop echt dat het net zo goed wordt als de remake van deel 1. Alleen weet ik niet of dat gaat lukken zonder de originele bedenker Mikami. Sinds ie weg is bij Capcom is de kwaliteit van de RE games niet bepaald vooruit gegaan.

    Ik hoop stiekem ook dat ze hierna RE3 ook nog remaken. Als dat ze ook nog goed lukt, hoeven ze wat mij betreft nooit meer een RE te maken.

    Code Veronica vond ik toch wel de beste oude stijl Resident Evil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 3 december 2015 22:21
    Laat maar komen! Ik hoop echt dat het net zo goed wordt als de remake van deel 1. Alleen weet ik niet of dat gaat lukken zonder de originele bedenker Mikami. Sinds ie weg is bij Capcom is de kwaliteit van de RE games niet bepaald vooruit gegaan.

    Ik hoop stiekem ook dat ze hierna RE3 ook nog remaken. Als dat ze ook nog goed lukt, hoeven ze wat mij betreft nooit meer een RE te maken.

    Code Veronica vond ik toch wel de beste oude stijl Resident Evil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 4 december 2015 02:01
    Code Veronica was zeker een mooie game, maar ik vond de eerste 3 delen toch wel de beste. Code Veronica had naar mijn mening toch iets teveel actie en veel minder schrikmomenten. Het verhaal was dan wel weer heel goed, dat wel.