Nieuws
Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 drie keer populairder dan Resident Evil 7 op Steam

Wat een remake al niet kan doen

Geschreven door Rick Bloemzaad op
De remake van Resident Evil 2 is drie keer zo populair op Steam als zijn voorganger in de franchise, Resident Evil 7. Dit blijkt uit recente cijfers op Steam.

Met de lancering van de succesvolle remake heeft het op Steam een piek bereikt van 74.227 gelijktijdige spelers. Dit is aanzienlijk meer dan de 20.449 spelers van Resident Evil 7. Dit succes is vermoedelijk deels afkomstig door de 'One Shot-demo' waarin de grafische verbeteringen voor het eerst volledig ervaren konden worden door spelers.

Ondanks het succes bij Capcom is Monster Hunter: World van de ontwikkelaar nog steeds aan de leiding op het digitale platform als het gaat om gelijktijdige spelers. Monster Hunter: World heeft op Steam een piek gerealiseerd van 329.333 gelijktijdige spelers rond de lancering.

Resident Evil 7

Toch is met de remake van Resident Evil 2 wel achttien procent minder fysieke kopieën verkocht in het Verenigd Koninkrijk in vergelijking met Resident Evil 7. Echter kunnen deze tegenvallende cijfers verklaard worden, doordat steeds meer spelers ervoor kiezen om hun games digitaal aan te schaffen.

In onze review van Resident Evil 2 wordt het onder andere geprezen om zijn ouderwetse spanning, grafische verbeteringen en goede toevoegingen op de oorspronkelijke game.

Resident Evil 2 is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marvel's Spider-Man krijgt twee Fantastic Four-kostuums Doom-film uitgesteld naar herfst 2019
12

Reacties op: Resident Evil 2 drie keer populairder dan Resident Evil 7 op Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghost

    • 28 januari 2019 19:39
    Dit succes is vermoedelijk deels afkomstig door de 'One Shot-demo' …

    RE7 heeft ook een demo op Steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 28 januari 2019 20:53
    @redactie Lees de stukken aub na. In zin 3 gaat het al mis ('het' remake of 'het' game?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 januari 2019 23:08
    @Agent 4125 Dit zou normaal gesproken de taak zijn van een eindredacteur. Ik heb dit al vaker gezegd, maar dan krijg ik weer reacties dat ik overdrijf en zo. Maar ik vermoed dat gamer.nl helemaal geen eindredacteur heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 28 januari 2019 23:33
    @Agent 4125 misschien een baantje voor jou! Je hebt het er maar druk mee of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 januari 2019 23:40
    @Argos Ik ben t wel met m eens hoor. Veel zullen denken, waar maak je je druk om, je snapt toch wat er staat?
    Maar van een professionele website mag je een bepaalde standaard verwachten. Dit zijn geen hobbyisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 29 januari 2019 07:45
    @darkmanwls Dan vind ik dat je als gebruiker en frequente reaguurder van deze professionele website zelf ook de juiste spelling en grammatica mag gebruiken. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 januari 2019 08:42
    @Quintex Ik ben geen professioneel journalist en ik word er ook niet voor betaald.
    Wat jij nu doet is hetzelfde als die dropsleutels bij idols die tegen de jury zeggen "ja jij kan t niet beter". Nee, maar die jury is daar niet om een optreden te geven. Op dezelfde manier ben ik hier niet om serieuze stukken te schrijven. Dat wil ik ook helemaal niet, want ik weet dat daar mijn kwaliteiten niet liggen. Maar iemand die dat wel als zijn of haar werk heeft, daar mag je een hogere standaard van verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 29 januari 2019 07:51
    @darkmanwls Precies dit. Af en toe een foutje in een artikel is menselijk, maar op deze site is het een structureel probleem. Moet je als professionele site gewoon niet willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 januari 2019 15:13
    @Agent 4125 Het is een globaal probleem. Ik zie offertes vol met spelfouten. Bedrijfsleuzen op busjes met fouten. Restaurant menukaarten met fouten.

    CV's met fouten.

    Professionaliteit en kwaliteit van schrijven zijn niet meer aan elkaar verbonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 29 januari 2019 07:47
    @Argos Als de redactie mij de inloggegevens mailt, doe ik het er met alle plezier even bij :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 29 januari 2019 00:36
    Waar sommige mensen zich druk om maken heh. *Facepalm*
    #FIRSTWORLDPROBLEMS

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 januari 2019 08:43
    @The soy sauce Kijk, mijn punt maakt zichzelf.