Een van de spellen die tot nu toe het meeste indruk op mij heeft gemaakt is Republic: The Revolution. Ondanks het feit dat er nog maar weinig informatie over is lijkt het spel een frisse wind te gaan laten waaien door het god-genre.

Nog nooit eerder is er een spel geweest met zo'n diepgang, zoveel AI inwoners (1 miljoen verspreid over een compleet land) en daarbij ook nog eens grafisch bijna perfect. PC.IGn had geluk dat ze een demo'tje mochten bijwonen en ze waren best onder de indruk van de mogelijkheden van deze titel.In short, the game is trying to give you the task of rising to power in a republic through several different routes such as religion or militaristic power. The reason it's so ambitious is due to the focus of the speech, the AI. Every person in the game will have a separate personality from the next. That doesn't sound too huge until you factor into the equation that there will be hundreds of thousands of individuals populating the different cities under and out of your control in the game all at the same time. There's a whole lot of technical mumbo jumbo that fits in here, but basically they are trying to accomplish this on top of the fully fleshed out and detailed 3D maps and make it all fit in 64MB of RAM so that all of you can enjoy the game at home as well.

Je kan de rest van het vol met informatie staande artikel vinden bij PC.IGN