Nieuws
Quake

Remaster van Quake nu beschikbaar

Op pc, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch

Geschreven door Michel Musters op
Een remaster van de klassieke shooter Quake is sinds gisteravond beschikbaar.

Na diverse geruchten werd de nieuwe uitgave van het spel gisteravond tijdens QuakeCon aangekondigd. Het spel is beschikbaar op pc, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch. Daarnaast kan de game via backward compatibility op PlayStation 5 en Xbox Series X en S gespeeld worden. Tot slot staat het spel op Game Pass.

De game ondersteunt op platforms die daar geschikt voor zijn nu een 4k-resolutie en kan in widescreen worden gespeeld. Het spel heeft nu dynamisch lichtgebruik, anti-aliasing, deph of field, verbeterde modellen en meer. Binnenkort komen er updates uit voor PS5 en Series X waarmee de game in native 4k en 120hz gespeeld kan worden.

Quake heeft lokale en online co-op. Naast de singleplayercampagne zitten de oorspronkelijke uitbreidingen er ook bij en bevat het spel twee nieuwe uitbreidingen die door Wolfenstein-studio MachineGames zijn gemaakt. Tot slot kan men ook mods downloaden zoals Quake 64. Er komen binnenkort meer mods beschikbaar.

Quake kost 10 euro, maar pc-gamers die het origineel hebben kunnen gratis upgraden. Op de website van Bethesda valt meer te lezen.

Naast Quake staan nu ook Quake 2 en Quake 3 Arena op Game Pass voor pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Er zijn nu negenhonderd verschillende soorten pokémon Call of Duty: Vanguard verschijnt op 5 november
10

Reacties op: Remaster van Quake nu beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 20 augustus 2021 08:59
    Weer een remaster. Jammer. Wacht liever op Wrath: Aeon of Ruin. Die brengt in ieder geval vernieuwing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 augustus 2021 09:55
    @Charlie Mopps Dat gezeik altijd over remasters. Er was geen mogelijkheid om quake te kunnen spelen buiten de pc. Ik vind het juist wel tof

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 20 augustus 2021 10:05
    @Messtranor

    Huilen met de pet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 20 augustus 2021 21:17
    @Messtranor Wat loop je zelf te zeiken op een comment. Ik word helemaal ziek van die remasters. De afgelopen 10 jaar zijn er zoveel remasters uitgekomen en genres helemaal kapot gemolken.

    Ik begrijp dat ze geld willen verdienen maar ik word hier zelf niet blij van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 augustus 2021 12:36
    @004 Ja en dat weten we inmiddels allemaal, want bij ieder bericht over een remaster zijn er altijd weer die reacties.
    Ik maakte daar een grapje over door op diezelfde manier terug te reageren. Zeiken op zeiken dus. Wist niet dat je je aangevallen zou voelen.

    Bovendien gaat dit om een game die behalve op pc niet op een andere manier te spelen is op hedendaagse consoles. Als je t niet leuk vind koop je t niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 20 augustus 2021 10:46
    @Charlie Mopps iets minder azijn drinken, hoor. Het is een GRATIS update voor wie de game al heeft. En voor wie m nog niet had, heeft voor 10 € een moderne versie met alle uitbreidingen erbij.

    Dat is in ieder geval geen remaster voor de prijs van een nieuwe game. Er zullen vast mensen zijn die hier blij mee zijn. En misschien is het wel een aandachtstrekker voor een nieuwe game die binnenkort uitkomt.

    Kom kom… Dat is echt niet iets om over te klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 augustus 2021 11:51
    @Chinco Het is niet "waarschijnlijk" een aandachtstrekker voor een nieuwe game. Dat is het gewoon. Die nieuwe game is ook al aangekondigd namelijk :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 20 augustus 2021 13:36
    @Messtranor oh, haha, mijn je nagaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 20 augustus 2021 11:07
    Op de gamepass Nice!!!! Nou ik wordt steeds positiever over de gamepass moet niet gekker worden . Twaalf minutes hoor ik ook goede verhalen over. Gaan we nu dan eindelijk beginnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 22 augustus 2021 18:56
    @Roy36NL Ik was ook enthousiast. Om er daarna achter te komen dat Quake 3 Arena niet draait bij mij…