Nieuws
Bloodborne

'Remaster van en vervolg op Bloodborne in de maak'

Bluepoint Games zou aan de spellen werken

Geschreven door Michel Musters op
Bluepoint Games zou werken aan zowel een remaster van, als een vervolg op FromSoftware-titel Bloodborne.

Dat claimt XboxEra Podcast-presentator Nick Baker te hebben vernomen. Baker lekte voorheen al correct uit dat er een uitbreiding op Ghost of Tsushima in de maak was.

Volgens hem werkt Bluepoint, de ontwikkelaar van de Demon's Souls-remake en inmiddels onderdeel van Sony, aan een PlayStation 5-remake van de PlayStation 4-game Bloodborne. Ook zou de studio een vervolg in ontwikkeling hebben. Tot slot meldt Baker dat Bloodborne ook een versie voor pc krijgt.

Er gaan al geruime tijd geruchten over remasters en remakes van en vervolgen op Bloodborne. Vooralsnog is echter niets officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sea of Thieves heeft meer dan 25 miljoen spelers Assassin’s Creed Valhalla’s Discovery Tour: Viking Age nu verkrijgbaar
13

Reacties op: 'Remaster van en vervolg op Bloodborne in de maak'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Pablini

    • 20 oktober 2021 10:22
    Hell Yeah!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 oktober 2021 10:51
    Mijn god, een remaster van een spel dat nog maar 'net' uit is….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 oktober 2021 11:01
    @SuperDre maar wel een game die eigenlijk vanaf het begin al onder de maat gepresteerd heeft. Lange laadtijden (al zijn die inmiddels verbeterd, maar nog steeds niet optimaal) en een framerate die niet boven de 30 uit komt en daar ook regelmatig onder zakt.
    Nou snap ik dat dat eerder een probleem is wat gewoon uberhaubt niet had moeten voorkomen. Maar ik zou er toch graag een nieuwe versie voor aanschaffen. Aangezien de game buiten die punten wel zo goed is dat ie t waard is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 oktober 2021 11:32
    @Messtranor Maar denk dat superdre misschien bedoelt, hier hoef niet perse een remaster van te komen, digital foundry heeft hem op ps5 dacht ik al op 60 fps gekregen via een omweg. Dan zal sony of fromsoftware dit ook moeten kunnen middels een update.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 oktober 2021 11:43
    @hulstpower Dat snap ik. Maar ik bedoelde gewoon meer dat ik best bereid ben deze game nog een keer aan te schaffen. Al heb ik m ook pas later in de sale voor een tientje gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 oktober 2021 11:49
    @Messtranor er zullen altijd wel mensen zijn die het er aan uitgeven, ik heb het zelf bij ps3 naar ps4 met uncharted en god of war 3 gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 20 oktober 2021 15:05
    @hulstpower modder LanceMcDonald heeft een eigen patch gemaakt zodat de game op 60fps 720p gespeeld kan worden op een gejailbreakte PS4 Pro. Die patch is gedeeld met DF en zij hebben met video nabewerking een 4k video gemaakt om een indruk te geven hoe de game er op de PS5 uit zou kunnen zien.

    Ik zou ook liever een officiele patch hebben voor PS5 dan een remaster of remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 oktober 2021 15:07
    @DarkSlide.nl misschien was dat wat digital foundry het toen over had, ze hadden het wel over een soort van patch/mod van iemand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 20 oktober 2021 11:12
    Ik hoop dat ze geen "remake" of "remaster" bedoelen, maar gewoon een PS5 upgrade, met 60fps etc. incl de dlc. Een vervolg lijkt mij meh als het niet gemaakt wordt door FROM software, al is het bluepoint. Bluepoint heeft zich nog niet bewezen in het maken van een volwaardige IP zoals bloodborne, voornamelijk remakes (die wel super zijn). Maar graphics en mechanics zijn niet alles, de magie van FROM software games ligt toch bij de lore, manier van verhalen vertellen, de details etc.
    Maar wie weet, als het goed wordt ben ik superblij!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 20 oktober 2021 14:57
    @KrisPain helemaal mee eens. Alhoewel ik een remaster of remake direct voor de volle prijs zou aanschaffen heb ik toch liever een patch voor PS5 en PS4 Pro. Dan hoeft de online playerbase ook niet opgeslpitst te worden. Ik vind een remaster of remake ook niet nodig, de game ziet er nog steeds prachtig uit, het is vooral de technische prestatie die een upgrade kan gebruiken.

    En een nieuwe Bloodborne zonder Fromsoft/Myazaki? Ik heb er ook mijn twijfels bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 oktober 2021 16:18
    @KrisPain Ik vind dat nogal een voorbarige conslusie. Je bewezen hebben of niet zegt me eigenlijk niet zoveel. Zat studio's die zich bijvoorbeeld al lang en breed bewezen hebben en toch een misbaksel afleveren. (cd-project met cyberpunk, bioware met anthem, etc) Dus het omgekeerde kan ook waar zijn. je kan ook zeggen dat bluepoint nog geen enkele misser heeft afgeleverd :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Draven

    • 20 oktober 2021 12:27
    Eindelijk!

    Hier zit ik zo op te wachten. Mooie gelegenheid om de tekortkomingen die er vanaf het begin in zaten eindelijk eens op te lossen. Met name de frame pacing issues.

    Dat verdiend deze game gewoon. Ook mooi voor de pc gamers die al tijden lang vragen om een port.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 oktober 2021 00:21
    "Tot slot meldt Baker dat Bloodborne ook een versie voor pc krijgt."

    De hel is nu toch echt bevroren!

    Mooi man. Herhaaldelijk de Dark Souls trilogie spelen begint op een gegeven moment wat voorspelbaar te worden.