Nieuws
Chrono Cross

Remaster van Chrono Cross aangekondigd

Game komt op 7 april uit op Switch, PS4, Xbox en pc

Geschreven door Michel Musters op
Er is een remaster van de klassieke Square Enix-rpg Chrono Cross in de maak.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remaster van de game in de maak was, maar tijdens de Nintendo Direct-uitzending afgelopen avond werd het bevestigd. De remaster bevat diverse verbeteringen, waaronder de mogelijkheid om random encounters met vijanden uit te zetten en een verbeterde soundtrack.

Ook de text-adventure The Radical Dreamers - een spin-off die oorspronkelijk op de Satellaview-add-on voor de Super NES verscheen en meer details toevoegt aan het Chrono Cross-verhaal, is onderdeel van de remaster.

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition komt op 7 april uit op Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox en pc.

Chrono Cross kwam in 1999 op PlayStation uit in Japan en de Verenigde Staten. De game lanceerde nooit officieel in Europa. Het is een vervolg op de SNES-jrpg Chrono Trigger.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fire Emblem Warriors: Three Hopes in ontwikkeling Remake van Square Enix-game Live A Live bevestigd
11

Reacties op: Remaster van Chrono Cross aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2022 00:19
    Nice. Erg nice. Deel 1 was awesome en de bootleg van deze game met english fan sub was leuk maar om nu de real deal te kunnen gaan spelen maakt mij erg blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 februari 2022 00:34
    @coola uhm, chrono cross is deel 2 uit de serie, en is oorspronkelijk gewoon engels uitgekomen. Alleen niet in Europa. Maar ik heb gewoon de US versie in mn bezit hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2022 00:59
    @Messtranor

    Ik weet dat chrono cross deel 2 is, met deel 1 bedoel ik chrono trigger. Ik heb de US versie nooit kunnen bemachtigen de enige versie die ik heb kunnen spelen was er eentje met een severe case of broken english

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 februari 2022 09:24
    @coola Ah, ok, dat was niet duidelijk uit je verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 10 februari 2022 09:55
    @coola
    Ik dacht net even oprecht dat je per ongeluk een comment over Live A Live had achtergelaten, hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 10 februari 2022 01:41
    Even bedenken op welk platform ik deze wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 10 februari 2022 09:51
    Erg genoten van het origineel (PSX import), een remake was ik wel voor te porren geweest, maar een remaster niet. Daarvoor komen er ook teveel nieuwe interessante games uit. Maar voor wie dit nog niet heeft gespeeld, zeker een aanrader. De muziek is ook geweldig, de openings cinematic met Time's Scar, kippenvel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 10 februari 2022 10:23
    Dit is wel erg tof! Ik heb deze nooit kunnen spelen, maar schijnt een pareltje te zijn, dus nu krijg ik alsnog de kans!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vervs

    • 10 februari 2022 11:03
    In tegenstelling tot Chrono Trigger heb Chrono Cross nooit kunnen spelen (US only, geen gemodificeerde PSX en PSX emulatie was nog niet echt een ding), maar deze remaster ziet er zo lui uit dat ik mij niet echt geprikkeld voel om daar verandering in te brengen. Met een redelijk recent spel kom je daar nog mee weg, maar games van die generatie consoles hebben grafisch gezien de tand des tijds zo slecht doorstaan dat een fatsoenlijke remake beter was geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 10 februari 2022 13:55
    @Vervs Een luie port van een goede game is nog steeds een goede game. Chrono Trigger op de DS is niet heel veel meer dan emulatie met wat extra hooks ingebouwd. Dat is ook vrij lui (tenzij ze de emulatie specifiek voor die game hebben gemaakt natuurlijk…). Maar dat geeft niet want het is een dijk van een spel, het is juist goed dat ze het niet verpesten door het proberen te "verbeteren" voor mensen die denken dat oud = slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • JohnnyLoco

    • 10 februari 2022 21:57
    Dit had wat mij betreft gewoon een remake moeten zijn.