Nieuws
Max Payne

Remakes van Max Payne 1 en 2 in de maak bij Remedy

Rockstar betaalt de ontwikkelkosten

Geschreven door Michel Musters op
Remedy Entertainment heeft remakes van de eerste twee Max Payne-games in ontwikkeling.

Dat heeft de ontwikkelaar gisteravond aangekondigd. Remedy is tevens de ontwikkelaar van de oorspronkelijke Max Payne-spellen, Max Payne en Max Payne 2: The Fall of Max Payne. De remakes komen in één pakket uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S en draaien op Remedy's Nortlight-engine. De remakes bestaan op dit moment alleen nog in conceptfase. Een releasedatum is nog niet aangekondigd.

Rockstar Games is tegenwoordig de eigenaar van de Max Payne-franchise - zij leverden ook de derde game in de reeks. Remedy heeft een deal gesloten met Rockstar om de aankomende remakes mogelijk te maken. Rockstar Games-oprichter Sam Houser: "We zijn enorme fans van het werk dat Remedy in al die jaren heeft verricht en we kunnen niet wachten deze nieuwe versies te spelen." Rockstar betaalt de ontwikkelkosten, maar als het bedrijf die kosten na release heeft terugverdiend, kan Remedy ook royalty's verdienen aan de remakes.

Dit artikel delen:

Lees meer

THQ Nordic-livestream wordt op 12 augustus uitgezonden Two Point Campus uitgesteld naar augustus
24

Reacties op: Remakes van Max Payne 1 en 2 in de maak bij Remedy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    rvdno

    • 7 april 2022 08:39
    Yes please, all time classics voor mij!

    Deze games waren echt fantastisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 april 2022 08:39
    Ben over het algemeen niet van de remakes en ook nu zou ik liever een nieuwe Max Payne (achtige) game zien, maar dit is toch wel heel erg tof!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 7 april 2022 09:01
    Fantastische games, een remake waar ik zeker in geinteresseerd ben. Wel vraag ik me af of die gameplay tegenwoordig nog wel kan maar dat gaan we vanzelf zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 april 2022 09:14
    @Zut Daarom ook remake en geen remaster. Die gameplay zal inderdaad wel gemoderniseerd moeten worden. Destijds baanbrekend, maar inmiddels natuurlijk vaak nagedaan en ook wel wat achterhaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 7 april 2022 11:07
    @Messtranor snap ik haha, maar de core gameplay blijft natuurlijk hetzelfde. Ook al komen er een paar moderne updates.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 7 april 2022 09:15
    Zal nog wel minimaal 5 jaar duren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 7 april 2022 09:27
    Ben normaal ook niet zo van de remakes, dit juich ik wel toe! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 7 april 2022 09:41
    Heel vet dat ze door remedy zelf gedaan worden heel vet. Heb Max Payne 1 ,2 en 3 allemaal een keer of 5 uitgespeeld wat een games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 7 april 2022 09:58
    @Fpsbig

    Same, zowel op de pc als xbox :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2022 10:18
    remendy vind ik niet meer zo goed, vond max payne 3 (dacht rockstar ) zelf beter dan 1 en 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 7 april 2022 10:55
    @hulstpower Klopt 1 & 2 was een samenwerking tussen Remedy en Rockstar. Deel 3 was rockstar alleen. Na het debacle van CrossfireX door Remedy is het maar even afwachten wat ze hier van gaan maken. Maar ja ze hebben ook genoeg goede games gemaakt. Dus geef ze het voordeel van de twijfel en wacht tzt de reviews wel af :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2022 11:09
    @Lavalera ja das waar, maar vond zelf max 3 heel goed echt een rockstar game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 7 april 2022 11:17
    @hulstpower

    Vond zelf max 3 eigenlijk de minste.. had niet zo gek veel meer met max payne te maken. Overigens wel een leuke "game" hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2022 12:27
    @rvdno dat kan he iedereen ze ding, vond juist de gameplay heel goed met ook hoe oersonages geraakt werd en je ze lekker kon vol pompen met lood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 7 april 2022 17:48
    @hulstpower Dan ben je een van de weinigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2022 17:57
    @TheDeeGee ben liever 1 van de weinige dan 1 van de vele ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 7 april 2022 11:43
    Totaal niet nodig, maar leuk voor mensen die retro graphics allergie hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 7 april 2022 12:07
    Beide delen meerdere keren uitgespeeld en behoren tot mijn all time favorites. Ben zeer hyped hiervoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 april 2022 12:29
    Tof! MP1 heb ik voor de PS2 maar ik vond dat richten toendertijd echt lastig, ik weet niet of die game nou zo moeilijk is of dat m'n dual analogstick-skills toen nog niet al te best waren. Ik heb 'm nooit uitgespeeld iig dus deze remake met moderne gfx en mechanieken komt als geroepen wat dat betreft! De donkere sfeer en het naargeestige wraakverhaal waren top, tot zover ik gekomen was dan…

    MP3 vond ik geweldig, meerdere keren doorgespeeld toen. Ik vond 'm zelfs zo tof dat ik MP2 voor de Xbox gelijk daarna heb gekocht en uitgespeeld op de Xbox360. Toen geen last van moeilijk kunnen richten gehad, denk dat m'n shooterskills al wat meer op niveau waren. Ik kan me herinneren dat MP2 vrij kort was in vergelijking met deel 3, maar ook zeker gezegend met een tof verhaal.

    Misschien dat Remedy de gameplay op een goede manier wat kan oprekken? Dit is iig een remake waar ik voor de verandering eens een keer WEL op zit te wachten!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 7 april 2022 12:33
    Weet nog dat ik Max Payne 1 speelde toen ik 12 was, dat heeft echt een indruk achtergelaten en daarna kwam 2 uit en die was ook echt een meesterwerk. Ik kan niet wachten op de nieuwe remakes hopelijk worden ze met respect behandeld.