Nieuws
Like A Dragon: Ishin

Remake van Yakuza-spin-off Like A Dragon: Ishin onthuld

Oorspronkelijke game is alleen in Japan uitgekomen

Geschreven door Michel Musters op
Er is een remake in ontwikkeling van de Yakuza-spin-off Like A Dragon: Ishin.

Dat kondigden Sony en Sega aan tijdens de State of Play vannacht. Tijdens de uitzending werd ook een trailer van de game getoond, die hieronder is te bekijken.

Het spel verscheen in 2014 al in Japan onder de naam Ryu Ga Gotoku Ishin. De game kwam nooit in het Westen uit, al gaat daar met deze nieuwe versie vernadering in komen. Het betreft een remake die draait op Unreal Engine 4.

Like A Dragon: Ishin speelt zich af in Kyo, een fictionele versie van Kyoto, in 1860. Op PlayStation Blog worden wat meer details gegeven over het spel, maar de ontwikkelaar laat weten dat er tijdens een livestream later vandaag meer informatie bekend wordt gemaakt.

De game komt in februari 2023 uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Microsoft Store.

Dit artikel delen:

Lees meer

God of War Ragnarök-trailer en DualSense-controller getoond Exclusieve PlayStation-missie van Hogwarts Legacy getoond
12

Reacties op: Remake van Yakuza-spin-off Like A Dragon: Ishin onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lavalera

    • 14 september 2022 08:31
    Hier zitten Yakuza fans als erg lang op te wachten, had de hoop dat het vanmiddag bij de RGG showcase bekend gemaakt zou worden, maar een verrassing toen ik vanmorgen wakker werd. Gaaf dit! En Yakuza 8 en dit? Ik ben blij :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    velocityx

    • 14 september 2022 08:38
    Hmmm ik zie een beetje dezelfde karakters zoals Majima Goro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 14 september 2022 08:55
    @velocityx dat klopt inderdaad. De Spin-offs hebben altijd Kiryu als hoofdpersonages gehad, maar dan met een andere naam. Karakters als Majima kwamen ook in spin-offs voorbij, uiteraard onder een andere naam. Waarom precies, geen idee. Zal denk ik te maken hebben dat de personages zeer geliefd waren/zijn en daarom ervoor gekozen om ze op deze manier neer te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Public Enemy

    • 14 september 2022 12:12
    Mooi! Next Kenzan remake!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 14 september 2022 13:03
    2023: deze remake en een Kiryu game
    2024: Like a Dragon 8.
    Het is een mooie tijd voor Yakuza/Like a Dragon fans

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 14 september 2022 13:10
    @rvg1983 Oh echt wel! Ik was al blij verrast vanmorgen met Ishin en toen ik ook nog net de side story Gaiden game zag, wow, ik had nooit 3 spellen verwacht. Ik ben als Yakuza fan in ieder geval erg blij met de aankondigingen en kan niet wachten tot februari tot Ishin komt,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 14 september 2022 13:21
    @Lavalera Ik ben zelf al jaren fan van de Serie. Dus toen ik vanmorgen die Ishin Remake voorbij zag komen…. Damn.. En zojuist de aankondigingen van Gaiden en deel 8! Dit zijn voor mij persoonlijk de beste aankondigingen van dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Public Enemy

    • 14 september 2022 14:25
    @rvg1983 Zag het inderdaad live. Ben wel benieuwd wat voor type game Gaiden gaat worden en ook hoe.
    Ik ga vanuit 8 gewoon Turned Based.
    Ben verder met je eens ook. Ook mijn beste aankondigingen zover.
    Ik ben pas sinds 2020 fan van de serie met 0 en moet nog heel wat inhalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 14 september 2022 14:32
    @Public Enemy Die vragen kan ik alvast beantwoorden voor je:
    Gaiden word een kleinere game en zal het oude en vertrouwde vechtsysteem hanteren.
    Deel 8 zal inderdaad wederom gebruik maken van het turn based systeem. En in dit deel zullen Kiryu en Ichiban beide hun eigen party hebben om mee te spelen. Ze zijn daarnaast beide de hoofdrolspeler in deel 8. Of zoals ze het zelf zeggen: Dual protaganists.

    Maar weet niet bij welk deel je bent, anders wordt het nu wel tijd om gas te geven met al deze nieuwe games :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Public Enemy

    • 14 september 2022 16:46
    @rvg1983 Judgment en Lost Judgment zijn op Steam eindelijk ook uitgekomen. Allemaal feest met de serie.
    Thanks van de uitleg ook. Bleef voor mij beetje vaag tijdens de livestream en had de aankondiging van 8 gemist.

    Probeer de games op 100% te halen en dat kost gewoon heel veel tijd en zal er ook jaren over doen. Plus de nieuwere games zal ik waarschijnlijk niet op day one kopen en spelen.
    Zelf Yakuza 0 en Kiwami 1 op 100%. Judgment zo goed als en Kiwami 2 sinds kort weer opgepakt (story wel uitgespeeld)
    Volgende zal Yakuza 3 of Lost Judgment worden. Helaas net te laat ontdekt de serie. Heb ook nog die Fist of the North Star liggen. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 14 september 2022 16:52
    @Public Enemy Damn.. 100% halen van de volledige serie… Daar gaat heel veel tijd inzitten ja. Vooral als je de spin-off's e.d. ook nog eens mee gaat nemen ja. Dan hoef jij de aankomende jaren geen andere games te spelen haha :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Public Enemy

    • 14 september 2022 16:55
    @rvg1983 inderdaad. Dat besef ik ook ja. Dat zal ook een jaren project worden of geef uiteindelijk op of doe alleen de favorieten.
    Met Judgment zit ik helaas klem op 99,99% dankzij Puyo Puyo.