Nieuws
Star Wars: Knights of the Old Republic 2

'Remake van Star Wars: KOTOR is echt in de maak'

Aldus journalist Jason Schreier

Geschreven door Michel Musters op
Een remake van Star Wars: Knights of the Old Republic zou echt in de maak zijn.

Dat claimt de over het algemeen zeer betrouwbare Bloomberg-journalist Jason Schreier in een recente aflevering van de MinnMax-show. Hij heeft verder niet veel over het project te vertellen - alleen dat het in ontwikkeling is.

Volgens eerdere geruchten werkt Aspyr Media - vooral bekend van het porten van pc-spellen naar Mac - aan de remake. Aspyr is recentelijk overgenomen door THQ Nordic. Anderen claimen dat oorspronkelijke ontwikkelaar BioWare aan de remake werkt.

Star Wars: Knights of the Old Republic wordt door velen als de beste Star Wars-rpg ooit gezien. Geruchten over een remake gaan al sinds begin vorig jaar, maar vooralsnog is niets officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix doet aankondigingen op E3 dit jaar Overwatch-regisseur Jeff Kaplan weg bij Blizzard
19

Reacties op: 'Remake van Star Wars: KOTOR is echt in de maak'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 april 2021 08:48
    Heb maar 1 wens, poets de graphics op tot next gen, voor de rest is alles in orde :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 april 2021 09:32
    Heb vorig jaar het origineel nog gespeeld op de one via backwards compatibility. Werkt nog prima, snap deze remake niet zo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 april 2021 09:49
    @-it- heb deel 1 en 2 vroeger op xbox gespeeld maar een remake zou ik wel heerlijk vinden als ze het maar goed doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 april 2021 10:00
    @-it- de vraag is niet of het werkt, tuurlijk werkt het, ook op pc werkt het origineel nog prima. Maar het is wel een game van 18 jaar oud. Ik zou dit maar wat graag met hedendaagse graphics willen spelen, om nog niet eens te spreken van wat er technisch allemaal meer mogelijk is. Denk aan veel grotere planeten. Meer variatie in de omgevingen (het origineel is wel erg veel gangetjes). Plus eventueel de tonnen aan verwijderde content die weer teruggeplaatst kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 april 2021 09:55
    "De beste star wars RPG" is het niet gewoon de ENIGE star wars rpg serie? afhankelijk van je definitie van RPG natuurlijk. Eventueel zou je star wars galaxies nog onder die noemer kunnen laten vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 21 april 2021 13:41
    @Messtranor Dan is het automatisch de beste Star Wars rpg toch?

    Nee ik snap je punt hoor, haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 april 2021 10:09
    Deel 1 is tof maar zelf vond ik deel 2 ook heel goed. Remaster please.

    En dan toch maar deel 3 maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 april 2021 10:20
    @bigds9fan weet niet of het je bekend was, maar bij deze, de versie van kotor 2 op steam is onlangs bijgewerkt en bevat nu veel van de origineel verwijderde content. Zeker een weer een keer doorspelen waard.
    Overigens heb ik veel liever een remake dan een remaster. De bestaande graphics zijn wel echt verouderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 april 2021 12:36
    @Messtranor Ok. Dat wist ik niet. Wel dat er veel uitgehaald was maar niet van de restauratie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 21 april 2021 14:09
    @Messtranor Bedoel je de mod die de cut content toevoegd of echt een update?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 april 2021 15:07
    @Krytuun het is echt een update van steam zelf die high res toevoegd en ook cut content hersteld. Het is uiteindelijk natuurlijk gewoon die mod die ze gebruiken maar hij zit er nu standaard in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 21 april 2021 15:47
    @Messtranor Dat is goed nieuws. wist dat helemaal niet. Kon het nergens terugvinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 21 april 2021 13:43
    Ik heb liever een deel 3, leuk zo'n remake maar het verhaal blijft hetzelfde en de impact om zo'n verhaal voor het eerst te spelen mis je dan toch wel als iemand die het spel reeds gespeelt heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 april 2021 15:09
    @tremere Ligt eraan hoe ze m remaken.
    Als je bijvoorbeeld denkt dat je ff7 remake niet hoeft te spelen omdat je het verhaal toch al kent, dan maak je echt een hele grove vergissing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Masterchief

    • 21 april 2021 19:12
    @Messtranor inderdaad. FF7 grijs gespeeld tijdens psx tijdperk maar wat een fantastische game was de remake!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 22 april 2021 13:13
    @Messtranor Ken de verhalen over FF7 idd, maar als Bioware de remake maak dan is mijn verwachting echt 0,0. Ik hoop dat het een goede remake gaat worden, maar realistisch gezien kan ik, gezien de EA invloeden, niet te veel hoop hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 21 april 2021 16:59
    E i n d e l i j k wat nieuws over een nieuwe starwars game.
    Echt ongelovelijk dat er nog steeds niet steeds minstens 1 Starwars game in de maak is en waarmee we lekker worden gemaakt eens in de zoveel tijd enz.

    (kheb een aantal maal kotor opgestart maar snap niet wat er zo leuk aan is (uren door gespreksmenuus scrollen enz is not my idea of fun) ik hoop dat ze de remake wat moderner maken qua game play)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 april 2021 07:05
    @kr1z dan houd je wellicht niet zo van RPGs denk ik? (Is wat anders dan een Action-rpg)
    Het gaat hier juist om de dialogen en de keuzes die je daarin maakt, het verhaal past zich daaraan aan. En in Kotor is dat geniaal gedaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 22 april 2021 15:23
    @Ziminar Ik denk dat idd ja.
    Ik vind alleen skilltrees en wapens customisen leuk .
    Levelen ook niet eigenlijk
    Als een enemy een hoger level heb kom ik pas terug als mijn level ohoger dan die van hem is ook..zo werk ik blijkbaar
    Ik krijg altijd de kriebels bij die dialoogvensters ; ken net zo goed een cutscene zijn… ik wil vechten denk ik dan ;)
    "het verhaal past zich daaraan aan. En in Kotor is dat geniaal gedaan" ok dat kan ik op zich wel waarderen, maar niet mijn ding blijkbaar