Nieuws
Kotor

Remake van Star Wars: Knights of the Old Republic aangekondigd

In ontwikkeling voor PlayStation 5

Geschreven door Michel Musters op
Tijdens de PlayStation Showcase vanavond werd een remake van Star Wars: Knights of the Old Republic aangekondigd.
Het spel wordt ontwikkeld door Aspyr Media, dat vooral bekend is van het porten van pc-spellen naar Mac. De laatste tijd is de studio vooral bezig met het opnieuw uitbrengen van games als Star Wars: Jedi Knight 2 en Episode 1 Racer. Eerder dit jaar werd de studio overgenomen door THQ Nordic.


Het spel moet volgens producent Ryan Treadwell een complete remake worden die helemaal opnieuw is ontwikkeld. Enkele ontwikkelaars die aan het origineel hebben gewerkt, helpen ook mee aan de nieuwe versie.

Er gingen al geruime tijd geruchten over een remake van de geprezen rpg. Het spel wordt gezien als een van de, zo niet beste Star Wars-games ooit gemaakt - het oorspronkelijke spel is van Bioware.


De game wordt in ieder geval tijdelijk console-exclusief voor PlayStation 5. Een releasedatum is er nog niet. Hieronder is de eerste teaser te zien, dat overigens geen gameplay bevat.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tiny Tina's Wonderlands verschijnt op 25 maart 2022 Bekijk vanavond om 22:00 uur de nieuwe PlayStation Showcase
25

Reacties op: Remake van Star Wars: Knights of the Old Republic aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 9 september 2021 22:16
    Erg veel zin in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 september 2021 22:46
    @coola me too, maar deze hoort ook naar xbox te komen vind ik heb kotor 1 en 2 grijs gespeeld op de oude xbox back in the day. Kan niet wachten hoe dit er uitziet op next gen hardware.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 9 september 2021 22:49
    @hulstpower ik dacht dat het een timed console exclusive was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 september 2021 22:52
    @Quintex dat zou kunnen als je dat niet is speel ik hem op ps5 gewoon, Sony heeft genoeg games getoond waarom ik wel altijd een ps in huis heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 01:04
    @hulstpower waarom "hoort dat"? Xbox heeft ook wel series die eerst bij sony of nintendo zaten. Zo gaat dat. Blijkbaar heeft sony de beste deal geboden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 05:35
    @Messtranor omdat een grote xbox fanbase deze game gespeeld heeft, maar hij is console launch ex (dus timed). Maar welke ex game die ooit op ps zat zit nu op xbox komt er geen naar boven, wel wat nintendo games maar dat komt door dat rare van xbox is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 07:11
    @hulstpower dead or alive. Al is, de serie inmiddels wel weer multiplatform

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 07:19
    @Messtranor dat was niet echt een playstation game ex, want van arcade naar sega en toen ps en sega en daarna xbox. Ik zie dit als kotor ex was geweest alsof xbox final fantasy remake ex had gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 10:39
    @hulstpower Het punt is dat het geen game is die van microsoft zelf is. Maar van een externe studio. En die zijn dus op geen enkele manier verbonden aan microsoft. Dus er "hoort" helemaal niets. Degene die het beste aanbod doet krijgt de game. Of men kiest er voor om het multiplatform te maken. Maar Kotor is nooit "van"xbox geweest en heeft dus ook geen enkele verantwoordelijkheid naar MS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 10:59
    @Messtranor dat zeg ik toch ook niet, alleen dat ik vind dat zo game ook op xbox hoor, net als dat ik vind dat final fantasy op ps hoort. Beide zijn niet van xbox of ps maar ze horen op het platform. Maar hij is console launch ex dus het maakt allemaal niet uit. En op geen moment zei ikdat de game van microsoft is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 14:39
    @hulstpower Dat weet ik ook wel. Maar je zegt final fantasy, volgens die redenatie hoort dat dus eigenlijk op Nintendo thuis :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 15:36
    @Messtranor dat klopt maar daarvoor had ik het over ff7 en wat als remake een xbox ex was geweest had ook iedereen moord en brand geroepen. Maar hij is timed ex dus ik. Heb de keuze speel ik hem day one op ps of wacht ik op xbox release. En voor ps is dit goed want ze hebben niet veel westerse rpgs en daar komen er heel veel van naar xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 18:54
    @hulstpower klopt, sony kan wel wat westerse rpg's gebruiken. En xbox wel wat japanse.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 21:02
    @Messtranor dan zijn we het daar over eens, ben zelf niet zo van de Japanse rpgs maar wie weet word er wat bekend gemaakt op tokio gameshow.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 september 2021 16:36
    @Messtranor ik hoor net op gamekings dat playstation studios support geeft aan de development van de game misschien vandaar de console launch ex

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 10 september 2021 08:44
    @Messtranor Dead or Alive draaide op de Virtua Fighter engine en model 2 arcade bord van Sega.

    De eerste port van de arcade was een Saturn-game dat nooit buiten Japan gereleased werd. De PS-versie die later kwam werd wel in het westen gereleased, maar die games waren dus nooit playstation-reeksen.

    Deeltje twee was in eerste instantie een Dreamcast-game dat later naar PS2 werd geport, dus ook die was geen PS-game.

    Toenmalig studiohoofd Itagaki had daarna een voorkeur voor de xbox-hardware. Daarom dat Dead or Alive en Ninja Gaiden een tijdje exclusief waren als reeksen, tot hij bij Team Ninja vertrok.

    Geen goed voorbeeld dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 9 september 2021 22:49
    To be fair… aan de ene kant fantastisch dat de game een remake krijgt. Aan de andere kant is de twist zo iconisch geworden dat het toch minder speciaal is, dan zou ik liever een deel 3 gezien hebben.
    Ik weet niet hoe anderen erover denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 september 2021 22:55
    @Ardyn put your hands together! Zowel een remake als een deel 3!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 september 2021 01:01
    @Ardyn t is een remake he, geen remaster. Final fantasy 7 liep ook heel anders dan t origineel. Ik denk dat ze juist omdat iedereen die plottwist inmiddels kent m wellicht wel anders gaan aanpakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 10 september 2021 16:56
    @Messtranor
    FF7R is toch wel heel anders dan dit. FF7R lijkt nu juist meer een vervolg te zijn op Advent Children. (Omdat Sephiroth veel meer lijkt te weten over wat er in de toekomst gaande is)

    Dit zal waarschijnlijk 'gewoon' een volwaardige remake worden. Persoonlijk weet ik ook niet hoe ze de twist zo zouden kunnen draaien. Echter ben ik hier wel de doelgroep voor, dus ik haal de game uiteindelijk toch wel.