De game wordt ontwikkeld door Fresh3D, een studio bestaande uit diverse ontwikkelaars die aan het origineel hebben meegewerkt. De studio vraagt 600.000 dollar en heeft in een dag al meer dan 70.000 dollar opgehaald. 

Outcast Reboot HD moet de pc-game uit 1999 helemaal opnieuw vormgeven met verbeterde graphics en animaties, maar houdt wel hetzelfde verhaal en spelwereld aan als het origineel. Ook is het de bedoeling dat diverse bugs die het origineel zouden plagen worden verwijderd.

De game wordt ontwikkeld voor pc, maar wanneer er 750.000 dollar wordt opgehaald worden ook Mac- en Linux-versies ontwikkeld. Bij 950.000 dollar wordt DirectX 11 gebruikt, bij 1 miljoen dollar VR-techniek en bij 1,35 miljoen dollar komt de game ook naar "next-gen consoles". Wanneer er 1,7 miljoen dollar wordt opgehaald komt er ook een compleet nieuw level, Kizaar.

Outcast

Outcast verscheen in 1999 op pc en werd ontwikkeld door het Belgische Appeal. In de game reisde soldaat Cutter Slade af naar een andere dimensie om een zwart gat tegen te houden dat de wereld dreigt op te slokken. Cutter wordt door de bevolking van de andere dimensie als hun messias, de Ulukai, gezien. Het spel kende een aantal levels die open gamepay boden, waarin spelers een eigen tactiek konden verzinnen om vijandelijke basissen te benaderen.

Franck Sauer, één van de ontwikkelaars van het origineel en van de reboot, liet vorig jaar al aan Gamer.nl weten dat hij de rechten van de game weer in handen had en dat hij er graag wat mee wilde doen. Op wat voor manier was toen nog onduidelijk.