Sony Online Entertainment heeft bekend gemaakt dat Everquest 2 op 8 november zowel in Europa als de Verenigde Staten zal verschijnen. Everquest 2 is het langverwachte vervolg op Everquest, één van de eerste driedimensionale MMORPG spellen en tot op heden, met ongeveer 400.000 geregistreerde gebruikens, één van de succesvolste games in het genre.
Of de opvolger dit succes kan evenaren is echter maar de vraag, want het spel kan op zeer geduchte concurrentie rekenen: World of Warcraft van Blizzard. Sony komt vooral met veel technische hoogstandjes naar voren in haar pogingen Everquest 2 te promoten:Sony Online Entertainment is delivering a truly groundbreaking MMO game in EverQuest II with pioneering firsts in advanced 3D graphics, story, voice, production values, and gameplay. EverQuest II features the most realistic graphics of any MMO game ever created with a next-generation 3D graphics engine designed to keep pace with hardware developed over the next few years. Players will hear more than 70,000 lines of spoken dialogue in EverQuest II as non-player characters are given voiceover for the first time ever in an MMO game bringing the story of EverQuest II to life. EverQuest II also features gameplay innovations that make EverQuest II fun and exciting for all types of players and play styles, from hardcore gamers, to new MMO players, to those who play in groups, and solo players.
Reacties op: Releasedatum Everquest 2 vastgelegd op 8 november
Metal-Wolf
tehpwn4g3
FeeH
Shoney
Het ziet er echt waanzinnig uit maar ik ben bang dat als het nu gereleased wordt dat SoE het nog zwaar zal krijgen.
Jammer dat ze nog steeds tegen de WoW release aan het opboksen zijn en dus niet voor kwaliteit gaan. Ik ben bang dat EQII een vroege dood zal sterven.
MoD_Legion
trebster
Madutrecht
Quote:
First and foremost, thanks for helping us test EQ2. We're getting great feedback and you're helping us find and fix problems at a very rapid rate.
I wanted to address a couple of concerns:
1) Login - these issues should be completely gone in the next few days. Sorry for the problems, but simply put there were problems that needed addressing.. and addressing them caused some bugs.. those will be gone quickly.
2) Lag - it's really 2 zones atm.. it's Antonica and Commonlands. The team has made great strides in this area..and they have some big stuff coming in within the next few days that we hope is really going to get things back to normal. It's gotten a lot better, but we see it too (we're all playing EQ 2 all the time). This will go away before we launch. Please also understand that we have very deliberately been running the servers at what we consider to be the maximum capacity. In the next day or so we'll add another server or two to the list that players can go to. This should help a lot since as we let in a lot of new people we won't be seeing them all go in to the existing ones. Our strategy here is a simple one - to keep the servers stressed out to make sure we address server performance issues. At launch we will have a significant number of servers, so in and of itself this should help a great deal.. but we're not relying on that. We're going to make sure the performance is good.
3) Launch - The offical announcement comes out tomorrow. While I understand that some of you may feel the game is coming out too early.. we feel very strongly that we can address the remaining issues and have a very smooth and successful launch. We have a lot of things that we're testing internally before we open them up to you all… and that does include a ton of bug fixes that are underway. The team is closing bugs out at a lightning fast rate.
exV
en dan gaat EQ2 ook nog zoveel meer per maand kosten ook…
Compile
Wat zuigt dit bedrijf toch enorm!
Over SWG kan ik maar een ding zeggen:
FIX THE GROUNDGAME FIRST!
Compile
En demo periode is iets anders als Beta. SWG kreeg ook net, na een jaar, een trial/demo periode van 2 weken. Ik heb de beta volledig gemist omdat ik nog maar een paar maanden SWG speel, dus ik zou die 2 weken trial van EQ2 wel willen proberen. Qua gameplay hoor ik in ieder geval goeie dingen.
Compile
valheru
Marcade
bluuf
Sony heeft een bepaalde reputatie gekregen op dit gebied de afgelopen 6 jaar (zolang loopt EQ1 nu al bijna - ik heb het de afgelopen 5 jaar ook gespeeld).
Sony heeft momenteel ook al meer als 400000 mensen die EQ1 spelen.
Wat belangrijk is in MMORPGs is dat je toch online "vrienden" krijgt, je speelt in principe op een gegeven moment alleen nog maar met je eigen "guild".
Als een paar man van de guild overstappen naar EQ2 zullen er uiteindelijk steeds meer mensen volgen. Het gevolg is dat uiteindelijk de meeste van die 400000 man ook over zullen stappen op EQ2 (hun "vrienden" zijn immers ook al overgestapt waardoor er weinig meer voor hen te doen is in EQ1).
En dan komen er natuurlijk ook veel nieuwe mensen bij die nooit meer aan het eerste deel begonnen zijn omdat het al zo lang loopt en het dus lastig is om jezelf helemaal naar lvl70 te krijgen.
akiri
eq2 ken ik nog niet lijkt wel cool!!!!
FFXI speel ik nu een jaar en die is zoooo bruut helemaal met een vaste groep om te lvlen echt gaaf !!!