Regisseur Prince of Persia: 'Games wekken geen emoties op' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Newell vindt dat de kwaliteit van de film juist ligt in het feit dat deze niet geprobeerd heeft het spel na te doen. Bij de spellen ontbreekt het volgens hem aan drama. "Je kunt niet zonder menselijk drama en games kunnen dat niet opwekken. Een spel kan allerlei overdreven gelaatsuitdrukkingen laten zien, in de trend van 'kijk eens wat voor een gemene man ik ben, en hoe gevaarlijk ik ben met mijn zwaard', maar daar blijft het bij", zo stelt Newell.

"Begrijp me niet verkeerd, ik heb het spel bekeken en heb er veel dingen uitgehaald. Maar ik kreeg er geen gevoel bij." Wel gaf Newell aan dat hij wist dat hij desondanks de gamers tevreden moest stellen met de film: "Het is een belangrijk publiek en het is een erg mondig publiek. Als zij iets niet leuk vinden, dan zul je dat te horen krijgen en dat wilde ik niet laten gebeuren."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou