Fils-Aime zegt dat hij dit zowel fantastisch als zorgwekkend vindt. "Het uitgangspunt is altijd: 'Bedankt, maar ik wil meer. Ik bedoel, ze zijn onverzadigbaar", aldus de baas van Nintendo Amerika. "De community vraagt al jaren: 'Waar is Pikmin? Waar is Pikmin? Waar is Pikmin'? We geven ze Pikmin en dan zeggen ze: 'Wat nog meer?'."

Volgens Fils-Aime geldt hetzelfde voor een nieuwe Mario-game als lanceertitel voor Wii U, en voor een manier om allerlei Nintendo-franchise in één game te combineren zoals bij Smash Bros. Dit heeft Nintendo gedaan met Nintendo Land, zegt Fils-Aime, maar fans willen nog altijd meer zien volgens hem.

Fils-Aime stelt dat gamers niet goed in staat zijn om nieuwe succesverhalen te onderscheiden van aankondigingen waar ze niet enthousiast van kunnen worden. Hierbij haalt hij Wii Fit aan, dat niet met veel enthousiasme werd ontvangen maar wel wereldwijd 43 miljoen exemplaren verkocht.