Nieuws
Redfall

'Redfall combineert Arkane met Far Cry 2 of Stalker'

Ontwikkelaar geeft aan het spannend te vinden om op Game Pass te verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende game Redfall is volgens de regisseurs van de game een combinatie tussen een Arkane-spel en Far Cry 2 of Stalker.

Dat melden Harvey Smith en Ricardo Bare in een interview met GamesRadar. Het valt het duo op dat Redfall vaak met Left 4 Dead wordt vergeleken, maar dat klopt volgens hen niet helemaal. "Er zijn vier speelbare personages, je kunt samen coöperatief spelen en je neemt het op tegen ondoden. Maar de manier waarop je Redfall speelt en ervaart is compleet anders. Redfall lijkt meer op Far Cry. Het voelt alsof we de creatieve waarden van Arkane combineren met Far Cry 2 of Stalker."

De regisseurs laten ook weten dat ze het best spannend vinden dat het spel meteen op release op Game Pass verschijnt - aangezien Arkane onderdeel is van Bethesda en ze zijn overgenomen door Microsoft. "De hoeveelheid spelers die Game Pass biedt is gigantisch voor ons. Het is schokkend en een beetje eng. Hoeveel mensen gaan Redfall gedurende de eerste week spelen? Wat als het veel meer is dan we hadden verwacht... we gaan heel snel heel veel feedback krijgen en heel veel mensen krijgen te zien waar we de afgelopen paar jaar onze tijd aan hebben besteed."

Redfall speelt zich af in een gelijknamig dorp op een eiland, dat is bezet door vampiers die de zon blokkeren. In de game kiezen spelers een personage om samen met anderen spelers of alleen de wezens uit te schakelen. Ontwikkelaar Arkane is bekend van games als Dishonored, Prey en Deathloop.

Redfall komt ergens gedurende de eerste helft van dit jaar uit op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. Een precieze releasedatum is er op moment van schrijven nog niet, maar volgens recente geruchten komt de game ergens in mei uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bandai Namco staat open voor meer Tales-remasters Zo ziet Juliet er uit in de Lollipop Chainsaw-remake
15

Reacties op: 'Redfall combineert Arkane met Far Cry 2 of Stalker'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • PRJCTUNKNOWN

    • 9 januari 2023 13:23
    Hoe meer ik hierover lees, hoe enthousiaster ik word!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 januari 2023 14:00
    Ik ben benieuwd hopelijk snel die Xbox presentatie met meer gameplay en een releasedatum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 januari 2023 14:26
    Ik ben echt ontzettend benieuwd! Tof voor de GP mensen om een Arkaine game te proberen!

    Ik heb als echte fan inmiddels Deathloop voor de Xbox fysiek aangeschaft en Damn! Deze game
    is zo goed. Ik raadt iedereen aan deze game (meer dan twee uur) te spelen. De game komt echt tot leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 9 januari 2023 14:32
    @Krytuun eens, deathloop komt goed los na de eerste 2 uur!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 januari 2023 20:17
    @Improv Zeker! Hoorde wat vrienden die het nogal saai en raar vonden. Maar nadat ze voorbij de 2 uur kwamen, breekt de game helemaal open, zowel verhaal als gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    axolotsyl

    • 9 januari 2023 19:46
    @Krytuun hey waar heb jij de fysieke versie van Deathloop voor de X gehaald? Ik kan 'm alleen vinden voor 70 ekkies…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 januari 2023 20:16
    @axolotsyl ik heb uiteindelijk besloten om mijzelf het maar te gunnen met kerst. Heb het bij nedgame gekocht.

    Ik begreep dat Bethesda Benelux de game niet fysiek ging uitbrengen ivm gamepass en 1 jaar eerder al verschenen voor ps5 en pc.

    De versie die ik heb is dan ook een pal import versie met engels/spaanse box.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    axolotsyl

    • 9 januari 2023 20:38
    @Krytuun aight, supercadeau dan. Ga ik het toch maar doen, voordat het niet meer te krijgen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 januari 2023 21:18
    @axolotsyl ik vond het de moeite waard. Have fun!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 januari 2023 15:36
    Niet echt een game voor mij, want multiplayer, maar veel genoten van Dishonored, Prey en Deathloop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 9 januari 2023 15:54
    @fonsrutte Het is in principe een single player game. Het heeft alleen de optie om ook met tot 4 spelers coop te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 januari 2023 21:12
    @Lavalera ah ok dat wist ik niet. Dan ga ik hem zeker even proberen als ie op gamepass komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 9 januari 2023 15:45
    De Arkane special: hoe verwarrender het marketingtraject, hoe beter de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 9 januari 2023 16:05
    Deze game werd neergezet als een soort Left 4 Dead/ Back 4 Blood type wave-shooter.. maar daar blijkt dus helemaal niets van te kloppen. Coop blijkt geen moetje maar een optie en de game speelt zich af in een flinke open wereld, waar gigantisch veel te ontdekken is buiten het verhaal zelf om.. Ik heb hier in ene een partijtje zin in. Alleen jammer van al die felle kleurtjes.. daar hou ik niet zo van..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 januari 2023 18:34
    @kleinekoosjer ik heb altijd al idee gehad dat de game zo zou worden en nooit een left 4 dead of back 4 blood. En dus vanaf de eerste gameplay trailer al zin in de game. Arkane maakt echt goeie games.