Gedurende een interview op E3 vertelde THQ's vice president van games, Danny Bilson, dat de uitgever aan een Arcade- en PSN-game werkt om de aandacht op het aankomende Red Faction: Armageddon te leggen. "Eén van onze strategieën is dat we Xbox Live- en PSN-games doen van onze grote merken. Ze leveren geld op en zijn een manier om reclame te maken."

Strategie

"Drie of vier maanden voordat Armageddon uitkomt, zal er een Red Faction Arcade-game beschikbaar komen. Het gaat aan de fans verkopen, het zal extra content hebben dat met de [eerder aangekondigde] televisiefilm te maken heeft, het heeft te maken met de nieuwe game en we kunnen er reserveringen [voor Armageddon] mee aanwakkeren." Volgens Bilson gaat THQ deze strategie ook op Saint's Row en een aantal andere series toepassen. "Voor Red Faction komt er ook een stripverhaal. En in december kondigen we onze plannen voor de nieuwe Saint's Row aan, de grootste crossmediale actie die ooit is ondernomen."

Hoewel er nog niets van de gameplay van de Red Faction Arcade-game bekend is, zijn de eerste details over Red Faction: Armageddon inmiddels al wel bekend. De game legt minder nadruk op de grote, open bovenwereld uit Red Faction: Guerrilla en draait om het bevechten van een buitenaards ras in de ondergrondse gangenstelsels van Mars. Het vernietigen van de omgeving speelt wederom een grote rol.