Nieuws
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 staat in de top 10 van bestverkochte games ooit

De game is 43 miljoen keer verkocht

Geschreven door Michel Musters op
Rockstars Red Dead Redemption 2 is de hekkensluiter van de lijst met tien bestverkochte games ooit.

Dat blijkt uit een tweet van journalist Ben T, die deze informatie uit de kwartaalcijfers van uitgever Take-Two Interactive heeft gehaald. De game is inmiddels 43 miljoen keer verkocht, waardoor het spellen als The Last of Us, Zelda: Breath of the Wild, The Elder Scrolls 5: Skyrim en The Witcher 3 heeft ingehaald. De game lijkt nu samen met Nintendo's versie van Tetris op de gedeelde tiende plek te staan.

Waarschijnlijk haalt het spel nummer 9 binnenkort in, aangezien daar Wii Fit en Wii Fit Plus staan met 43,8 miljoen verkochte exemplaren, gevolgd door de eerste generatie Pokémon-games. Overigens is Red Dead Redemption 2 niet de enige game van Rockstar op de lijst: Grand Theft Auto 5 staat er ook in met 160 miljoen verkochte exemplaren. Minecraft zwaait echter de scepter met 238 miljoen verkochte exemplaren. De complete lijst met bestverkochte games is hier te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe trailer Evil Dead: The Game uitgebracht Review: Razer Kraken v3 gameheadset
13

Reacties op: Red Dead Redemption 2 staat in de top 10 van bestverkochte games ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • slyrullez

    • 9 februari 2022 10:00
    Mooi dat dit soort single player games goed blijven scoren. Voor mij zijn dit toch de games waar het om gaat, dus hoop dat ze gemaakt blijven worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 9 februari 2022 10:02
    Ik vond het een prachtgame. Hij was zeker niet perfect en de multiplayer heb ik 1 dag gedaan, maar het verhaal, de graphics en het geluid + de wereld zelf vond ik heel gaaf. Ik hoop dat er een nieuw Red Dead Redemption komt en wat mij betreft kan dat met een compleet nieuw verhaal met andere personages.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 9 februari 2022 10:13
    Prachtig spel maar heb hem pas een paar maanden geleden uitgespeeld. Vooral het einde duurde echt ongelooflijk lang, was blij dat het klaar was haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 9 februari 2022 10:40
    Ik heb het nooit kunnen uitspelen. Het was zoooo traag. En paardrijden was ook vreselijk, ik ergerde me alleen maar.
    Jammer, want ik vond de rest van de game echt wel goed zo ver als ik was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 9 februari 2022 10:40
    Fantastische game.. alleen hadden ze wat mij betreft veel meer uit het online gedeelte kunnen halen. Het is fantastisch om met een paar maten op missie te gaan. Er zit wel wat coop in, maar de nadruk ligt weer veel te veel op werken voor je centen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StarWolfer

    • 9 februari 2022 12:17
    @Aerofox81.

    Dat ben ik zo met jou eens. Ik ben een keer halverwege gekomen, toen even gestopt: door die gruwelijk trage animaties duurde het allemaal zo lang dat je op een avond echt amper wat opschoot, om over de lange laadtijden op een Xbox One nog niet eens te spreken… met een cold boot bijna een kwartier verder voor je in de game zat.

    Om het daarna nog een keer een kans te geven en opnieuw te beginnen op de Xbox Series X, maar toen dacht ik ga ik echt: ga ik nu weer 2 maanden lang een tweetal uurtjes per avond spelen om weer niet op te schieten door de trage animaties die nog steeds zo traag zijn en het vele/eindeloze paardrijden door het gebied wat ik van de eerste playthrough nog ken, nee, hoe prachtig de game er ook uitziet. bekijk het maar, dan maar niet het einde halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 februari 2022 12:25
    En verdient.

    Heb de game nu al vier keer uitgespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Master Lucky

    • 9 februari 2022 13:07
    'Minecraft zwaait echter de scepter met 238 verkochte exemplaren.'

    LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 9 februari 2022 13:13
    Nice, voor mij toch wel de beste game ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 9 februari 2022 16:01
    Opvallend/interessant hoeveel Nintendo titels er in die lijst staan (ook in de top 20)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bellsxylom

    • 9 februari 2022 16:11
    Toch wel merkwaardig dat titels als wii fit en wii sports zo ontzettend veel exemplaren hebben verkocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 9 februari 2022 16:25
    @bellsxylom Nou ja bij Wii Fit snap ik het nog enigzins want het is ideaal om elke dag even te sporten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 9 februari 2022 17:04
    Heerlijke game alles lekker op het gemak geen stress