Nieuws
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 ondersteunt 4K en HDR op Xbox One X

Een schoonheid op het scherm

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Red Dead Redemption 2 krijgt ondersteuning voor HDR en 4K op de Xbox One X. Dit staat vermeld op de website van Xbox.

Na het verschijnen van de gameplay-trailer van Red Dead Redemption 2, waren vragen opgedoken over de resolutie van de game. Het was nog niet duidelijk in welke resolutie de game zou uitkomen voor de nieuwe console van Microsoft. Via de PlayStation Blog was al bekendgemaakt dat de game in 4K op PlayStation 4 Pro gaat draaien.

Volgens Windowscentral wilde Rockstar eerst niet reageren op de visuele verbeteringen van de Xbox One X. Dit komt vermoedelijk door de marketing-overeenkomst die Rockstar heeft met Sony. Toch is er nu op de website van Xbox in een lijst van Xbox One X Enhanced-games te zien dat Red Dead Redemption 2 zowel 4K als HDR-ondersteuning zal krijgen. Het is nog niet duidelijk of er meerdere modi beschikbaar worden waarmee spelers kunnen kiezen tussen een hogere framerate of een 4K-resolutie.

Xbox One logo

Red Dead Redemption 2 gaat over Arthur Morgan en de Van der Linde-gang die moeten vluchten voor federale agenten na een mislukte overval in de stad Blackwater. Met agenten en huurmoordenaars op hun hielen worden ze gedwongen om te stelen en te vechten om in leven te blijven in het oude Amerika. Met de problemen die zich voordoen in zowel binnen als buiten de gang moet Arthur een keuze maken om loyaal te blijven of zijn eigen idealen te volgen.

Red Dead Redemption 2 komt op 26 oktober uit voor PS4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Heb jij al een console-update gedaan om te kunnen gamen in 4K? 'Google loopt 50 miljoen dollar mis door ontbreken Fortnite op Google Play Store'
19

Reacties op: Red Dead Redemption 2 ondersteunt 4K en HDR op Xbox One X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 13 augustus 2018 12:29
    Beetje vreemde situatie.
    Eigenlijk gek dat zo'n grote ontwikkelaar als Rockstar zich laat verleiden tot een dergelijke marketingdeal, waarin ze niets mogen zeggen over de specs waarin de game op een ander platform draait. Nu komt het alleen maar knullig over en wordt het extra benadrukt dat de game op de X in 4K HDR draait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 13 augustus 2018 12:34
    Ik ben benieuwd welke definities van 4K Sony en Microsoft hier hanteren. 4K betekent als het goed is native rendering en output van de game op 3840 x 2160 pixels. De vraag is in hoeverre hiervan wordt afgeweken met dynamische resoluties, checkerboarding, upscaling, et cetera…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 augustus 2018 12:42
    @Arrahant Dat ligt toch meer aan de ontwikkelaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 13 augustus 2018 17:40
    @fonsrutte In dit geval was mijn vraag: ik ben benieuwd welke definitie van 4K de ontwikkelaar hier hanteert! :)

    Als de X-versie native 4K is en de Pro-versie bijvoorbeeld checkerboarding 4K neem ik dat soort info graag mee in m'n aankoopbeslissing! Maar dat is blijkbaar nog niet verduidelijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 13 augustus 2018 13:25
    @Arrahant tsjah, de ps4 doet eigenlijk nooit native 4k, altijd checkerboarding had ik begrepen.

    vind ik prima hoor, het ziet er fantastisch uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SvenScholte

    • 13 augustus 2018 14:03
    @nicster Dat is inderdaad meestal het geval, al draaien sommige (lichtere) games wel degelijk in native 4k op PS4 Pro. Bijvoorbeeld Surviving Mars, Thumper en ik geloof ook Fifa 18 (Fifa 17 in ieder geval wel).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 augustus 2018 14:48
    @nicster Precies, is native 4K mooier? natuurlijk, maar is het ook een nieuwe console van 500 euro mooier? Nee, ik vind van niet. En zoals ik in een andere reactie bij deze post al zei. Je moet t echt wel naast elkaar zien om het echt te merken hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 augustus 2018 16:32
    @darkmanwls kan de normale PS 4 het ook? Wist ik eigenlijk niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 13 augustus 2018 17:07
    @fonsrutte ik doelde uiteraard op de ps4 pro :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 augustus 2018 20:12
    @fonsrutte ik bedoel uiteraard dat als je al een ps4 pro hebt, dat het verschil in kwaliteit met de xbonex dan te klein is om dan ook nog een xbonex te kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 augustus 2018 07:48
    @darkmanwls ah, verkeerd begrepen excuus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 13 augustus 2018 12:40
    Ik had niets anders verwacht.. Heb de X toch niet voor niets .. knallen met dat spel!
    Is het al oktober. .? :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 augustus 2018 12:43
    @kleinekoosjer Is die tijdmachine nou nog niet af?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 13 augustus 2018 13:04
    @kleinekoosjer pff echt he duurt veeel te lang

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 13 augustus 2018 17:11
    @MrKingofhearts Ik zag gisteren toevallig Trailer 2 nog even… Fall 2017…
    17… faaaack :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghost

    • 13 augustus 2018 14:30

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 13 augustus 2018 17:10
    @Ghost He ik ben niet dik!! Ik heb gewoon zware botten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 augustus 2018 13:24
    Als de PS4 pro m al in 4K kan spelen dan zou t een beetje beschamend zijn geweest als de krachtigere Xbox one X dat niet zou kunnen natuurlijk. Dus dit leek me al vanzelfsprekend.
    Ondanks dat, en ondanks dat ik beide systemen heb, ga ik m toch voor de ps4 halen. Met de simpele reden dat er ook een multiplayer in zit en de meeste, zo niet alle van mijn vrienden een ps4 hebben. Bovendien zal het verschil niet gigantisch zijn. Ik denk dat je ze echt naast elkaar moet zien om het te merken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 13 augustus 2018 16:30
    @darkmanwls Oke