Nieuws
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 heeft 105 GB opslagruimte nodig op PS4 Pro

Tijd om ruimte te maken

Geschreven door Lucas May op
Red Dead Redemption 2 heeft minstens 105 GB aan opslagruimte nodig op de harde schijf van de PlayStation 4 Pro. Dit blijkt uit een afbeelding van de bundel die laatst is aangekondigd.

De website Rockstar Intel heeft een afbeelding geplaatst van de achterkant van de doos van de PS4 Pro-bundel met Red Dead Redemption 2. Hieruit blijkt dat er minstens 105 GB aan vrij ruimte nodig is om de westerngame te kunnen spelen. Mogelijk is er minder ruimte nodig bij het spelen op een normale PS4 omdat daar wellicht andere textures worden gebruikt door het gebrek 4K-functionaliteit, maar dat is vooralsnog niet bekend. Daarnaast is het ook mogelijk dat de benodigde ruimte op Xbox One kleiner is, maar vermoedelijk zijn de eisen vergelijkbaar op Xbox One X.

De doos van de bundel laat ons verder weten dat (online) multiplayer met 2 tot 32 speler gespeeld kan worden en dat de nog onbekende exclusieve PS4-content dertig dagen exclusief is voor de console van Sony.

Red Dead Redemption 2 krijgt de grootste map die Rockstar ooit heeft gemaakt, wat de hoge eis op de harde schijf kan verklaren. Over onze recente speelsessie met de game wist Ron al te zeggen: "Rockstars open westernwereld is volgens iedere maatstaf van het genre weids, maar excelleert evenzeer in diens oog voor detail." Lees zijn volledige bevindingen in de uitgebreide preview.

Red Dead Redemption 2 komt op 26 oktober uit voor PlayStation 4 en Xbox One. Een pc-versie is vooralsnog niet aangekondigd.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Epic Games lanceert zesde seizoen van Fortnite: Battle Royale Life is Strange 2 Episode 1: Roads is een reactie op Trump's Amerika
26

Reacties op: Red Dead Redemption 2 heeft 105 GB opslagruimte nodig op PS4 Pro

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 27 september 2018 11:29
    Denk niet dat de Xone versie veel kleiner gaat zijn. Voor de rest is dit geen issue voor mij ik heb een 2 TB hdd in m'n ps4 en een 3 tb externe hdd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 september 2018 11:47
    Als alle xbox fanboys hier gelijk hebben zal de xbox waarschijnlijk nog groter zijn, aangezien die "echt" 4K is en de ps4 pro niet. (voordat mensen nu gaan zeiken, t is een geintje jongens)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 27 september 2018 12:07
    @darkmanwls
    Is het echt een geintje? Of een beetje uitlokken? Denk dat je jezelf een beetje voor de gek houd. (Voordat je gaat zeiken het is als een geintje bedoeld).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 september 2018 12:16
    @Aces-82 Ik doel hiermee op het argument wat ik heel vaak hoor in de verdediging van de xbox one x, namelijk dat die wel ECHT 4K is en de ps4 pro niet. Als dat echt zo is zouden de textures voor de one x dus nog groter moeten zijn. Maar ik lok er inderdaad ook een beetje mee uit ja, aangezien het iedere keer weer blijkt dat fanboys totaal geen kritiek kunnen hebben. Dit artikel leende zich toevallig goed om dit tegen de xbox fanboys te doen. Ik zelf voel me tot geen van beide kanten aangetrokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 27 september 2018 13:12
    @darkmanwls Volgens mij kan een game 4K zijn zonder dat de textures '4K' zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 september 2018 13:22
    @Quintex Dat kan inderdaad, de algemene resolutie kan 4K zijn zonder dat de textures dat zijn. Maar dan krijg je dus dat ze er van dichtbij heel wazig of blokkerig uit zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 27 september 2018 17:55
    @darkmanwls nee hoor, jou “geintje” is hardstikke werkelijkheid. Ps4 pro werkt met exact dezelfde textures als de reguliere versie, alleen door de hoge (checkerboard) resolutie en betere texture filtering ziet dat er een stuk beter uit.

    Dus ja, de one x zal veel groter zijn, neemt niet weg dat beide versies er op het oog fantastisch uit zullen gaan zien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 27 september 2018 20:10
    @nicster ik heb zo'n vermoeden dat geen enkele versie er afschuwelijk uit gaat zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 september 2018 22:55
    @nicster Dat weet ik wel joh, maar ik probeerde het een beetje licht te brengen omdat er nou eenmaal mensen zijn die absoluut niet iets kunnen horen wat ook maar ruikt naar kritiek op "hun" console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 27 september 2018 12:26
    Maar alvast wat games die ik niet meer speel verwijderen dan maar.

    Ik heb nog nooit een western gespeeld. Behalve op de Snes. Deze is wel een moetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 27 september 2018 13:20
    @XtraLinkUK deel 1 is dan ook een moetje ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 27 september 2018 12:40
    Dat klinkt goed des te groter de bestanden des te beter XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 27 september 2018 13:00
    @rpenning Dus wat je eigenlijk zegt is 'kwantiteit boven kwaliteit'? (Ik krijg flashbacks naar Just Cause 3…)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 27 september 2018 13:15
    @rpenning Zeg dat maar over Skyrim of Breath of the Wild ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 27 september 2018 13:18
    Ah de goeie ouwe tijd toen alles nog draaide vanaf een cartridge of disc.
    Gelukkig heeft Fallout 76 minder ruimte nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 27 september 2018 13:19
    We zullen zien. Doorgaans is de Xbox versie zo'n 5-20 gig groter.
    Wellicht is er verschil in gebruik van texture compression?

    Ik verwacht eigenlijk alleen dat PS4 dynamische resolutie/checker boarding gebruikt en Xbox native. Verder zou er wellicht wat ruimte zijn voor andere/beter anti-aliassing op Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 september 2018 13:19
    Castlevania symphony of the night & rondo of blood gaan maar 400mb in beslag nemen op de ps4!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 27 september 2018 14:35
    Deze game met mijn 65inch scherm en een Xbox One X is een match made in heaven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 27 september 2018 15:11
    @Xbox One GTA V
    Wat een kut TV.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 27 september 2018 16:17
    @Sander999

    Nee Spiderman was overgehyped kut nog nooit meegemaakt dat een game bijna een half uur durende reclame kreeg.