Onlangs verlieten een aantal medewerkers van Bungie deze firma om een eigen ontwikkelstudio, Wideload Games op te richten. Vandaag is de eerste informatie over het eerste spel van deze ontwikkelaar vrijgegeven. Rebel Without A Pulse is de titel van de first person shooter waarin we in een futuristische stad de rol aangemeten krijgen van een zombies, Stubbs genaamd."Stubbs' brain-eating adventure brings him through bustling shopping districts and verdant farmlands to battle mad scientists, rural militiamen and the world's deadliest barbershop quartet," explained the companies in a recent statement. "His enemies have shotguns, tanks, and all manner of futuristic weaponry. All Stubbs has is his own rotting corpse, a distinct lack of pain or conscience, and the ability to turn foes into zombie allies.Rebel Without A Pulse zal gebruik maken van de Halo-engine. Het spel wordt door Wideload Games ontwikkeld voor de Xbox, maar zal door Aspyr Media, de uitgever van het spel, geport worden naar PC en MAC. Op dit laatste platform liggen trouwens de roots van Bungie, dus het is niet zo appart dat Wideload ook weer terugkeert naar Apple's desktopcomputer. Rebel Without A Pulse verschijnt in de zomer van 2005.

Reacties op: Rebel Without A Pulse, zombieshooter met Halo engine
Whoohoo
The Chosen One
radic
Zeg dan maar dag tegen halo 2, en er draaien nog heelveel games op oude engines …
masterchiefje
ik denk dat er wel heel wat uit de engine is te persen hoor, kijk maar naar de uit elkaar exploderende warthogs.
maar dan moeten ze wel het onderste uit de put halen… en niet alle ontwikkelaars doen dat.
RDJ134
Op de pc vondt ik Halo rete traag was nou niet iets wat ik verwachte. Hopelijk hebben ze hier nu van geleerd.
Dismember
Ach, de koppigheid van sommigen… Ontopic: Ze mogen die engine inderdaad wel iets wijzigen, want op de pc was die engine van Halo helemaal niet zo goed. Vergeleken andere spellen bracht het spel weinig voor hoge systeemeisen.
Sjarreltje