Razer komt met open source virtual reality-headset | Gamer.nl

Razer komt met open source virtual reality-headset | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Razer is bekend van game-accesoires zoals muizen, toetsenborden en headsets. Het bedrijf lijkt nu ook de virtual reality-markt in te willen stappen met de OSVR. Het speerpunt van deze headset is echter dat zowel de hardware als de software van de headset open source is.

De ontwikkelaarskit van de OSVR kost 200 dollar, en is volgens Razer niet bedoeld als concurrent van andere virtual reality-headsets zoals de Oculus Rift. In plaats daarvan wil Razer de vr-markt een zetje geven en ontwikkelaars meer opties te bieden.

De headset heeft een scherm van 1080p dat een maximale framerate van 60 fps heeft. De twee lenzen die voor de ogen van gebruikers zitten, hebben een kijkhoek van 100 graden. Hoewel de headset bewegingen meet met een accelerometer, gyroscoop en een kompas, maar heeft geen camera voor precieze bewegingsregistratie. Gebruikers kunnen wel de focus van de individuele lenzen aanpa en en en de afstand tu en de individuele lenzen en het scherm vergroten of verkleinen.

 

Razer OSVR


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou