Raven gebruikt Intrinsic engine voor volgende games | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Eerder ging al het gerucht dat Raven bezig zou zijn met een nieuwe X-men game die voor de eerste keer in de geschiedenis van dit bedrijf geen engine ontwikkeld door ID gebruikt maar de onbekende Intrinsic Engine. Deze bewees onder andere zijn diensten in Zoocube voor de Gamecube en binnenkort in de Ma ive Navy game Enigma: The Rising Tide. Dit gerucht wordt in een interview met HomeLanFed door Intrinsic bevestigd en ze zijn er duidelijk trots op, hoewel Raven nog geen officieel persbericht gegeven heeft. Voor Quake4 blijven ze waarschijnlijk de Doom3 engine gebruiken. Mocht je je afvragen waarom Zoocube nou niet echt een kwalitatief hoogstaande game is, dan geeft het interview ook daarop een antwoord:It is very easy. A good example of this is a game that has been released recently: ZooCube for GameCube. This game was developed in 6 months by a developer that never touched a GameCube, and never used Alchemy. They did the entire development on a PC, because even though they had signed as a GameCube developer, they received the hardware 4 months later, so they only had 2 months to port, tune, and QA the game. We currently have several games that are developed with Alchemy for the 3 consoles at the same time. The developers are very happy because all the platforms have the same features, fast performance, and the projects are on schedule. Het hele interview gaat nog wat verder in op het type engine dat Intrinsic ontwikkeld heeft en waar deze engine zoal tot in staat is. Het zal waarschijnlijk net als de NetImmerse engine (Morrowind, Freedom Force, Bridge Commander) een engine zijn die vooral op de achtergrond zijn werk doet. Het interview kan je hier lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou