'Ratchet & Clank: Rift Apart zonder crunch ontwikkeld'

'Ratchet & Clank: Rift Apart zonder crunch ontwikkeld'

Meerdere ontwikkelaars van Insomniac Games hebben aangegeven geen overdreven lange werkdagen te hebben gemaakt om Ratchet & Clank: Rift Apart af te krijgen.

Game designer Grant Parker liet gisteren op Twitter weten: "Ratchet & Clank: Rift Apart heeft een gemiddelde Metacritic-score van 89. Ik kan niet voor heel het team spreken, maar ik heb geen één keer gecruncht. Tijdens de hele ontwikkeling had ik werkweken van veertig uur. Het is mogelijk om een geweldige game te maken zonder er onder te hoeven lijden."

De benaming 'crunch' wordt gebruikt om de periode tijdens game-ontwikkeling te beschrijven wanneer er uitzonderlijk lange werkdagen worden gemaakt - soms wel weken of maanden achter elkaar - om een game af te krijgen. In het weekend doorwerken is hier soms ook onderdeel van. Het is een veelvoorkomend probleem in de game-industrie, ook bij grote ontwikkelaars die voor bekende uitgevers werken.

Na de tweet van Parker liet ook Insomniac-animator Lindsay Thompson van zich horen. "Ik heb geen één keer gecruncht gedurende de gehele productie. Zo af en toe maakte ik het laat om iets af te krijgen, maar het was geheel crunch-vrij. Het is mogelijk. Het welzijn van het team bevordert de creativiteit."

Ratchet & Clank: Rift Apart verschijnt aanstaande vrijdag voor PlayStation 5. Gamer.nl beloonde het spel met een 8,5: "Er zal nog lang worden nagepraat over de vele technische hoogstandjes die in Ratchet & Clank: Rift Apart de show stelen. Voor dit grafische geweld koop je een PlayStation 5. Maar deze dwaze reis door dimensies gaat jong en oud ook verblijden met een zeer divers arsenaal aan wapens, leuke gadgets en tig aandoenlijke personages."

 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Heb de game al sinds de laatste trailer in de pre order staan. Heb er heel veel zin in en wat ziet het er machtig mooi uit! Blij om te horen dat het team de game heeft kunnen ontwikkelen onder "normale" condities! 👌🏻

0
test

Heel tof. Maar hoe krankzinnig is het dat we een bedrijf nu prijzen voor het niet slopen van hun werknemers.

0

@Tonne naja, ze laten dus wel even zien dat het kan. Meer een schop naar andere developers.

0
test

@Meppie Dus moeten we hun belonen met het behalen van het absolute minimum? Deze game is gemaakt zonder het mentaal vernietigen van werknemers zou geen lof moeten zijn, dat zou de norm moeten zijn.

0

Aanbevolen voor jou