Rare heeft overwogen om het onlangs aangekondigde vervolg op Viva Piñata op de Xbox 360, Viva Piñata: Trouble In Paradise, met zijn handheld broertje op de Nintendo DS, Viva Piñata: Pocket Paradise, te laten communiceren. Dat blijkt uit een interview met ontwikkelaar Justin Cook, werkzaam bij het britse bedrijf. Toen aan hem gevraagd werd of dit mogelijk zou zijn gaf Cook aan dat ook Rare aan deze optie heeft gedacht, maar deze niet heeft kunnen invoeren. Het opvallende hierbij is dat het probleem bij de connectie niet zozeer lag aan de concurrentie tussen Microsoft en Nintendo, de makers van de platformen, maar het feit dat Rare pas te laat dacht aan het toevoegen van de optie.

"We kregen het werkend, maar pas te laat in de ontwikkelingscyclus", aldus Cook. Hij baalt er dan ook van dat ze hier niet eerder aan gedacht hebben, want hoewel er sprake is van concurrerende consoles zou de connectie tussen de twee platformen Viva Piñata en misschien zelfs de Xbox 360 ten goede zijn gekomen. De Nintendo DS heeft immers een groter marktaandeel bij het jongere publiek, de doelgroep van de game. Deze jongere gamers zouden misschien overgehaald zijn om een Xbox 360 te kopen als deze en de Nintendo DS aan elkaar gekoppeld konden worden. Maar helaas zit de optie er niet in en zullen we Viva Piñata: Pocket Paradise en Viva Piñata: Trouble in Paradise los van elkaar moeten spelen.