Rare bespreekt valsspelen met Oddjob in GoldenEye 007 | Gamer.nl

Rare bespreekt valsspelen met Oddjob in GoldenEye 007 | Gamer.nl

Ontwikkelaars van GoldenEye 007 voor de Nintendo 64 hebben in een interview gesproken over het gebruik van het personage Oddjob en valsspelen.

Oddjob was een van de vele personages die spelers konden kiezen in de multiplayer-modus van de klasisieke first-person shooter en werd al door vele andere spelers verbannen door zijn game-brekende eigenschappen. Oddjob is namelijk klein van stuk wat resulteerde in spelers die tijdens potjes over het hoofd zouden schieten van Oddjob.

In GoldenEye 007 is er een auto-aim die de spelers helpen met het raken van zijn of haar tegenstanders terwijl het personage aan het rennen is. Bij het richten op Oddjob zouden de kogels hem over het hoofd gaan. De speler hoort in dat geval te stoppen met rennen om handmatig naar beneden te kunnen richten. Hiermee kregen spelers die Oddjob kozen als personage langer de tijd om de tegenstander uit te schakelen.

Oddjob in GoldenEye 007

Ondanks dat spelers het niet goedkeurde om Oddjob te kiezen werd het tot nu niet als val pelen bestempeld. Echter heeft Rare nu na 21 jaar toegegeven dat het gebruik van Oddjob zodanig veel oneerlijke voordelen gaf dat het val pelen is. Dit werd bevestigd door lead environment artist Karl Hilton en de gameplay en engine programmeur Mark Edmonds van Rare.

"We dachten allemaal dat het een soort van val pelen was wanneer we aan het playtesten waren met Oddjob. Maar het was te leuk om hem eruit te halen en er was geen drijfkracht van iemand uit het team om er iets aan te veranderen."

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou