'Ram-geheugen grootste uitdaging voor next-gen' | Gamer.nl

'Ram-geheugen grootste uitdaging voor next-gen' | Gamer.nl

Voor de gamers van de oude garde is het altijd leuk als een bekende ontwikkelaar weer van zich laat horen. Neem nu Keiji Inafune, een naam die je wellicht niks zegt, maar zijn legacy des te meer. Hij is de mede-bedenker van de Mega Man-franchise en ook verantwoordelijk voor onder andere Dead Rising en Lost Planet. Toch is vooral Mega Man relevant als we spreken over zijn nieuwe game, Mighty No. 9. De game doet qua uiterlijk heel erg denken aan Mega Man, maar is in basis toch echt een hele andere game.

Square Enix heeft onlangs de nieuwe Luminous-engine onthuld waarop het bedrijf zijn games voor de volgende generatie zal ontwikkelen. De omvang van het geheugen is volgens Nozue de grootste uitdaging om de graphics te kunnen weergeven zoals Square Enix die in de demonstratievideo van Luminous heeft getoond.

Volgens de creative director zijn de textures in de demo zeer gedetailleerd en daardoor zeer groot, wat veel vraagt van het interne geheugen van een spelcomputer. Hij gelooft echter dat de volgende generatie spelcomputers in ieder geval bij de optimale hoeveelheid geheugen in de buurt zullen komen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou