Nieuws

Rainbow Six: Siege heeft geen echte singleplayer verhaalmodus

De game draait om de multiplayer

Geschreven door Michel Musters op
Rainbow Six: Siege heeft geen echte singleplayermodus met verhaallijn om door te spelen. De game draait volledig om de multiplayer. Dat laat ontwikkelaar Scott Mitchell weten aan PCGamesN.

De game bevat wel een training, waarin verschillende elementen van de game worden uitgelegd en diverse soldaten worden voorgesteld. Deze trainingmodus heeft geen echt verhaal, maar het loont wel om deze modus door te spelen, omdat het nieuwe content voor de multiplayer ontgrendelt.

De training is zowel met andere spelers als met AI-bestuurde personages te spelen. Rainbow Six: Siege verschijnt op 1 december op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Bron: PCGamesN

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van Uncharted: The Nathan Drake Collection Gamer.nl Podcast 32: 'Stemacteurs vertonen divagedrag'
35

Reacties op: Rainbow Six: Siege heeft geen echte singleplayer verhaalmodus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rvg1983

    • 28 september 2015 08:59
    En als sidenote: de beta is verlengd tot 1 oktober

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 28 september 2015 09:17
    De beta vind ik erg vermakelijk en vind het ook niet echt een game voor een singleplayer. Wel jammer voor de gene die zich daar op had verheugd natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 28 september 2015 10:05
    Weer 1tje die ik dus niet zal aanschaffen… Single player vind ik gewoon een must, zeker omdat bij dit soort spellen de servers helemaal niet zo lang up blijven, en je dan dus met een spel opgescheept zit waar je niets meer aan hebt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 september 2015 10:09
    Soms ligt het nog niet eens aan de servers. Soms zijn namelijk de servers nog wel up, maar speelt gewoon niemand het meer. Bijvoorbeeld omdat het nieuwe deel al weer uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 28 september 2015 21:49
    Juist en dus zit je met een 'waardeloos' spel..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 28 september 2015 10:32
    Zal deze daarom idd ook overslaan. Vind singleplayer ook een must. Kijk daarna pas of het online eventueel ook interessant is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 28 september 2015 10:34
    Zojuist mn pre-order gecanceld ! Dikke vinger naar alleen online en multiplayer games !
    De wereld is niet alleen maar ONLINE hoor , er zijn ook mensen die gewoon lekker van single player games houden zoals ik ! ( ook wel online natuurlijk ) maar zonder campaign mogen ze van mij part de game door de wc spoelen ! Rainbow NIX dus !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 28 september 2015 11:02
    Dit spel is te vergelijken met een CounterStrike en bij dit soort games past gewoon geen singleplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 28 september 2015 10:56
    Amen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 28 september 2015 11:24
    Onzin natuurlijk. Voorgaande delen hadden een prima singleplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 28 september 2015 12:33
    Bij elke game past een singleplayer ! maar boeit me verder niet hoor :) genoeg leuks om te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 28 september 2015 21:59
    Wat een onzin zeg.. Eerst komen ze met het verhaal dat deze game een singleplayer campagne zal hebben en dan ineens bijna bij release gaan ze zeggen dat er niet echt een singleplayer campagne in zit.. Nou sorry hoor, maar hier is perfect een singleplayer campagne voor te bedenken… Anders kun je wel zeggen dat bij geen 1 shooter een singleplayer campagne past.. En counterstrike is van origine een multiplayer TC geweest en nooit als singleplayer in de markt gezet..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 28 september 2015 11:09
    Al die mensen hierboven die zeuren over het feit dat er geen singeplayer in zit, zucht…
    Het spijt me, maar dan begrijp je deze game en haar gameplay principe gewoon niet.

    Gelukkig voor jullie komt er elk jaar een nieuwe CoD uit met een over de top singleplayer uit of speel een verhalende SP shooter als Farcry. Shooters die zich richten op de MP hoeven van mij helemaal nooit een SP uit te brengen, ik raak dat toch niet aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aldodilly

    • 28 september 2015 11:12
    Dit, dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 28 september 2015 13:45
    Ik ben het op zich met je eens, maar toch vind ik het zeker wel jammer dat er geen SP in zit. Rainbow Six kun je je niet vergelijken met SP CoD, Far Cry of een andere FPS. Dit is echt een ander soort. Dus zeggen dat ik dan maar CoD moet gaan spelen vind ik niet gepast.
    Met goeie AI zou de SP best goed kunnen zijn, maar dan moet het inderdaad wel goed uitgevoerd worden.
    Maar als het bestaand van een SP de kwaliteit van de MP zou gaan beinvloeden, bv. door tijdgebrek o.i.d., ja dan kunnen ze zich beter focussen op MP want dat is zeker wel de kern van deze game.
    Maar toch, jammer voor mij… :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 28 september 2015 21:54
    Zucht, of jij begrijpt het zelf niet.. alle voorgaande delen hebben gewoon een goede singleplayer modus gehad.. dus JIJ bent degene die het niet begrijpt.. Origineel werd gezegd dat deze aflevering gewoon een singleplayer campagne zou krijgen.. Dat JIJ het niet aanraakt wil nog niet zeggen dat anderen dat ook niet doen, ik raak juist minder snel de multiplayergedeelte aan, zitten toch veel te vaak cheaters etc op al die servers..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aldodilly

    • 29 september 2015 13:44
    R6 heeft héél veel toffe singleplayermodi gehad, maar Siege was overduidelijk een multiplayergame. Dat stond al maanden geleden in onze previews, bijvoorbeeld. Ubisoft hield de hoop hoog dat de game ook sp zou zijn, maar Ubi Montreal was helder over de insteek: Siege is een mp-game (en terecht, overigens).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 september 2015 11:19
    Zijn jullie bang om andere mensen te ontmoeten online ofzo? Rainbow Six is een online shooter, de teamverband is wat deze game geweldig maakt. Tot nu toe echt geweldige potjes online gehad en het speelt heerlijk! Enige waar ik mij aan irriteer zijn die cluster bommen, zijn iets te overpowered als je het mij vraagt. Maar ja, zoals in ieder shooter zit er wel een noob tube wapen in verwerkt helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 28 september 2015 13:09
    Heeft niets te maken met angst voor nieuwe mensen. Ik zoek vaak een goed singleplayer verhaal waar ik me in kan verliezen. Dus geen cod. Wil ook niet perse van anderen afhankelijk zijn. Vind het prima als anderen dat wel willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 september 2015 13:10
    Tja, als je een goed singleplayer verhaal wilt hebben koop je geen Rainbow Six of een COD/BF maar dat is mijn mening. Koop dan een The last of us of een Uncharted bijvoorbeeld, spellen die puur gemaakt zijn voor SP.

    Een SP bij dit soort games zijn in mijn ogen puur een extraatje.