Gearbox Studios werkt al drie jaar in het diepste geheim aan Brothers in Arms, een tactical shooter die zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het spel zal eind dit jaar worden uitgegeven door Ubisoft en werd onlangs wereldkundig gemaakt. GameSpot mocht een presentatie van het spel bijwonen waarin een aantal belangrijke spel-elementen uit de doeken gedaan werden.

Als speler neem je de rol aan van de leider van een squad paratroopers die geland zijn in Normandië. Je krijgt de controle over twee teams van elk drie soldaten die je op eenvoudige wijze commando's kan geven. Je kan als squadleider ook, vergelijkbaar met Ghost Recon en Hidden & Dangerous 2, op elk moment de tactical map oproepen en daar commando's aan je manschappen geven. Het geven van commando's ingame werd door Randy Pitchford middels de Xbox versie gedemonstreerd:It may sound complicated, but you'll be able to control fire teams relatively easily. In the Xbox version, the controls are similar to those used for other first-person shooters, such as Halo. The thumbsticks control your movement and your direction, while the black button alternates between weapons, and the right trigger is used to fire. The white button will switch between which fire team you're giving orders to, and the left trigger will summon a context-sensitive icon that will let you give different commands to a fire team with just one press--similar to the system in Interactive's Freedom Fighters. If you place the icon on the enemy, your fire team will be ordered to attack that enemy. If you place the icon on a door, the fire team will charge the doorway. And if you place it on a location, the fire team will advance to that point and look for cover. Gearbox doet nog steeds mysterieus over welke engine Brothers in Arms gebruik maakt, maar naar het schijnt gaat het hier om een sterk gemodificeerde Unreal engine. Na de aankondiging van het spel verscheen op de website van Epic namelijk tijdelijk een icoontje van het spel onder het kopje 'games die van de Unreal tech gebruik maken'. Het was trouwens ook opvallend hoe snel dit icoontje weer verdwenen was. Lees de hele preview, vergezeld van nieuwe screenshots, hier.