'Rainbow Six krijgt moraalsysteem' | Gamer.nl

'Rainbow Six krijgt moraalsysteem' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De nog niet officieel aangekondigde tactische shooter ontbrak op de E3-beurs begin juni. Kotaku's bron meldt echter dat de game nog volop in ontwikkeling is en heeft de weblog voorzien van een tweetal screenshots van een vroege versie van de game. Kotaku's Brian Crecente zegt een video te hebben gezien van de game.

Veel meer dan de vorige delen zal de nieuwe Rainbow Six, die nog geen officiële naam heeft, verhaalgedreven zijn. In de game neemt de speler het op tegen een Amerikaanse terroristische groepering die New York aanvalt uit onvrede over de hebzucht van Wall Street en de Amerikaanse overheid.

Hoe het verhaal verder verloopt, is afhankelijk van de keuzes die de speler maakt. Veel van de levels hebben zodoende verschillende eindes, en sommige levels kunnen alleen gespeeld worden als er eerder een bepaalde keuze is gemaakt. Kotaku meldt dat het zodoende onmogelijk is om alle levels te spelen wanneer de gamer het spel slechts een keer doorspeelt. Ubisoft is de kosten en baten van het moraalsysteem echter nog aan het afwegen, meent Kotaku, en het hele idee kan nog uit de game geschrapt worden.

Emotioneel

Kotaku zegt zelf een voorbeeld te hebben gezien van een "emotioneel en krachtig" keuzemoment in de game. In dit voorbeeld wordt een onbekende man door een terrorist gekidnapt, de speler kruipt in de huid van het slachtoffer en moet een bepaalde knop ingedrukt houden om te voorkomen dat een bomvest dat hij heeft omgekregen tot ontploffing wordt gebracht. Later bestuurt de speler juist het Rainbow 6-team op een drukke brug in New York. Hier moet de speler de terroristen en de onschuldige vreemdeling met het bomvest uitschakelen.

De speler krijgt allerlei informatie uit de omgeving om een zo goed mogelijk besli ing te kunnen maken. Zo kan de speler ervoor kiezen om op specifieke lichaamsdelen van zijn doelwitten te schieten, om iemand niet te doden, maar alleen uit te schakelen. Ook ziet hij wat het bereik is van het bomvest en de hoeveelheid slachtoffers die er zouden vallen als de bom afgaat. De speler moet besli en of hij de onschuldige man met de explosieven uitschakelt, of de levens van honderden mensen in gevaar brengt. "In een van de mogelijkheden gooit de speler de man van de brug af, en ervaart een aantal van zijn herinneren terwijl hij naar beneden stort, en ziet hem dan ontploffen", schrijft Kotaku.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou