Het is volgens Wilson namelijk moeilijker om racegames op de markt te zetten aan het eind van de levenscyclus van een console. "Als je DiRT 1 hebt, heb je DiRT 3 dan nodig? (...) Ik denk van niet, het draait echt om technologie, misschien wel meer dan bij andere genres", aldus Wilson.

Op een nieuwe console doen racegames het volgens Wilson vaak wel goed, vanwege de nieuwe technologische mogelijkheden. Het verschil tussen Project Gotham Racing 2 en 3, waarvan de laatste op een nieuwe console uitkwam, vindt hij een goed voorbeeld. "Tijdens de presentatie van Project Gotham Racing 3 lieten we de in-car camerastand zien, het was een volledig nagemaakt Ferrari-dashboard. De aanwezige journalisten waren onder de indruk, dat zou onmogelijk zijn geweest op de oude hardware."

Wilson zegt verder in het interview dat uitgevers steeds meer risicomijdend worden. Hij werkt momenteel aan Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed, maar twijfelt of de game vandaag de dag nog in productie zou worden genomen. Het middensegment van games is verdwenen volgens hem, waardoor games of kleine titels zijn of blockbusters.