Nieuws

Quantum Break en Halo: The Master Chief Collection naar Xbox Game Pass

Ook Snake Pass en Shadow Warrior komen er aan

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft de games die in september naar Xbox Game Pass komen aangekondigd.
Vanaf 1 september zijn er weer diverse nieuwe games beschikbaar op de service. Het gaat om Quantum Break, Halo: The Master Chief Collection, Shadow Warrior, Snake Pass, Aven Colony, Sky Force Reloaded, Manuel Samuel, Giana Sisters: Twisted Dreams en InnerSpace. Op 5 september komt ook Onrush beschikbaar.


Mensen die een Xbox Game Pass-abonnement voor 10 euro per maand afsluiten, kunnen maandelijks kiezen uit meer dan honderd games om zonder verdere kosten te spelen. Microsoft voegt regelmatig nieuwe titels toe aan de service.

Dit artikel delen:

Lees meer

PEGI introduceert nieuw label voor in-game aankopen DayZ nu beschikbaar op Xbox One, komt volgend jaar naar PS4
10

Reacties op: Quantum Break en Halo: The Master Chief Collection naar Xbox Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 31 augustus 2018 09:14
    Kannibaliseert Xbox Game Pass de 'gratis' Games With Gold ?

    Want dit soort AAA games geven ze nu natuurlijk niet meer 'gratis' weg bij gwg , als je lekker een extra game pass gaat aanschaffen ervoor. Of zit ik hier naast ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 augustus 2018 09:44
    @casualkiller "Want dit soort AAA games geven ze nu natuurlijk niet meer 'gratis' weg bij gwg, als je lekker een extra game pass gaat aanschaffen ervoor. Of zit ik hier naast ?"
    Ik denk dat je er inderdaad naast zit. je baseert namelijk alles op de aanname dat ze deze games 'natuurlijk niet meer gratis weggeven', maar waar is dat op gebaseerd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 31 augustus 2018 09:59
    @fonsrutte laat die kerel maar joh. Het is tenslotte ms die dit doet. Schandalig!!! Ik ben er erg blij mee en ik denk vele met me

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 31 augustus 2018 10:11
    Pittig hoor als je altijd van positief nieuws iets negatiefs wilt maken..
    Maar goed, ieder zijn ding.
    Vorige maand heeft MS volgens mij bewezen om nog steeds met hele goede gold maanden te kunnen komen. Deze maand is inderdaad weer wat minder, maar c'est ca.. ; dat zijn we inmiddels ook wel gewend.

    Ik zie GOLD ook nog steeds als relaxed extraatje. Het heeft mijn games library flink vergroot en er zitten vaak zat pareltjes tussen. Sowieso ook veel games die ik anders allicht nooit gekocht en duss gespeeld had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 augustus 2018 11:58
    @kleinekoosjer Volgens mij is zijn reactie sarcastisch bedoeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 31 augustus 2018 10:53
    @fonsrutte omdat er een soort vacuum ontstaat van games die ze je betaald aanbieden bij XGP , en dus niet gratis kunnen weggeven bij GwG . Het is een sentiment wat ik buiten gamer.nl steeds vaker lees, ik vroeg me af of dat gevoel hier ook zo was, ze (ms) willen het liefst dat je een live abbo neemt voor gwg, en daarbij een gamepas, door daar de 'betere' (relatief gezien) games aan te bieden.

    financieel slim natuurlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 augustus 2018 12:18
    @casualkiller "omdat er een soort vacuum ontstaat van games die ze je betaald aanbieden bij XGP , en dus niet gratis kunnen weggeven bij GwG"
    Maar waar haal je dat vandaan dan? Wie heeft gezegd dat dat niet meer mogelijk is wanneer een game eenmaal op Game pass staat?

    "Het is een sentiment wat ik buiten gamer.nl steeds vaker lees"
    Een sentiment wat niet op feiten gebaseerd zo lijkt het. En feiten vind ik wat fijner wanneer je ergens over discussieert, die zijn namelijk waar en 'sentimenten' vrijwel nooit.

    "ze (ms) willen het liefst dat je een live abbo neemt voor gwg, en daarbij een gamepas, door daar de 'betere' (relatief gezien) games aan te bieden."
    Ten eerste kan MS niet alleen beslissen welke games als GWG worden aangeboden en welke in Game Pass. Reken maar dat daar flink onderhandeld wordt. Dus als een uitgever niet wil dat zijn games op GWG of GP komt dan komt ie daar niet.
    Zolang het twee abonnementen blijven zal MS proberen consumenten lekker te maken met extra's.
    In het geval van Xbox live gold zijn dat de gratis games en met B-games lukt dat minder goed dan met AAA-games lijkt me, het zou dus niet zo slim zijn om AAA-games niet meer aan te bieden via GWG aangezien ze dat inkomsten vanuit Xbox Live Gold kost.
    Kortom, ik zie niet waarom dat zal gaan gebeuren, mocht je een bron hebben voor deze uitspraken dan zie ik die natuurlijk graag tegemoet anders blijft niet meer dan een 'sentiment' en daar kan ik niet zoveel mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 31 augustus 2018 10:05
    @casualkiller Ik had in mei nog Metal Geard Solid V: The Phantom Pain gekregen dus ik denk dat je niet helemaal gelijkt hebt. Alleen is deze maand wel ''meh'' in mijn ogen. Playstation krijgt wel een paar mooie gratis games met Destiny 2 en GOW 3 remasterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 31 augustus 2018 10:08
    @casualkiller Als je de GWG van deze maand ziet, zou je het wel zeggen. Maar dat is bij de GWG toch altijd zo geweest. Sterke maanden en zwakke.

    De meeste games van de Game Pass van deze maand zijn al in GWG geweest of zouden er met de huidige regeling (First party gelijk in GamePass) als in hebben gezeten als ze nu uit zouden komen. Vorige maand Ryse, deze maand Quantum Break en Halo. Daar ze in de begin periode van de One veel Exclusives hadden, kunnen ze dit nog wel tot het einde van het jaar volhouden denk ik.

    Waar je een punt hebt is met titels als Doom en Hitman. Denk dat die nu eerder naar gamepass komen en pas later naar GWG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 31 augustus 2018 10:55
    @Xymie Ja precies maar op een gegeven moment raakd de voorraad 'op' :) dat zie je nu al bij PSN aan de ps3 en vita titels die ze weggeven., en ik ben zeer benieuwd wat ze gaan weggeven na februari 2019 als de support voor vita stopt.