Nieuws
Detroit

Quantic Dream zou seksistische werkcultuur toelaten

Aldus reportages van Franse media

Geschreven door Michel Musters op
Diverse reportages maken melding van een giftige werkcultuur bij Detroit: Become Human-ontwikkelaar Quantic Dream.
Binnen de studio, bekend van Heavy Rain, zouden werknemers te lange dagen moeten maken en zouden studiobazen David Cage en Guillaume de Fondaumière seksistische en racistische grappen toelaten. Drie verschillende Franse media maken melding van deze situatie.


Een van de voorbeelden die wordt genoemd in de reportages is een verzameling van honderden foto's, bewerkt in Photoshop, waarop werknemers en partners van de studio in seksuele situaties worden geplaatst en waarbij homoseksuele termen worden gezet. De afbeeldingen zouden langs de gehele studio gaan via een interne mailinglijst en ook bij Cage en Fondaumière terecht zijn gekomen.

Een ander voorbeeld dat wordt genoemd is dat Cage bij het bekijken van videobeelden van een inbraak binnen de studio tegen een werknemer van Tunesische afkomst zou hebben gevraagd: "Is dat een neef van je?" Volgens de reportages is het sowieso verschrikkelijk om met Cage samen te werken, omdat hij lange werkdagen eist, naar niemand luistert en seksuele en homofobe opmerkingen maakt.

Cage en Fondaumière hebben zich inmiddels uitgelaten over de aantijgingen en zeggen geschokt te zijn. "De aantijgingen zijn belachelijk, absurd en grotesk", zo merkt Cage op. "Wat betreft homofobie: ik werk met Ellen Page, die vecht voor LGBT-rechten. Wat betreft racisme: ik werk met Jesse Williams, die strijdt voor civiele rechten in de Verenigde Staten. Beoordeel mij op m'n werk."

Dit artikel delen:

Lees meer

Detective Pikachu komt op 23 maart naar het westen Wisselend Switch-nieuws - Gamer.nl Podcast 155
12

Reacties op: Quantic Dream zou seksistische werkcultuur toelaten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kamiuskrekor

    • 15 januari 2018 10:33
    Suggestieve rotzooi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Eurootje

    • 15 januari 2018 10:59
    Zoals we tegenwoordig vaker zien: FAKE news! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 15 januari 2018 11:42
    Tegenwoordig mag je al geen negerzoenen meer zeggen maar als ik ze in de winkel ziet liggen zeg ik toch hard tegen mijn vrouw kijk wijffie lekkere NEGERZOENEN.

    Tegenwoordig is alles racistisch of homofobie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maux

    • 15 januari 2018 13:01
    @MaTriX
    Je weet dat de fabrikant van de (voorheen neger)zoenen zelf besloten heeft de naam te wijzigen uit marketingoogpunt en niet om een of andere politiek correcte reden? Toen de fabrikant van Raiders de naam wijzigde naar Twix hoorde je niemand zeggen dat je de naam Raiders niet meer 'mocht zeggen', terwijl de situatie precies hetzelfde is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 15 januari 2018 16:46
    @Maux

    Hmmm hoor je mij ergens zeggen dat dit dan het geval is, het is een algemeen voorbeeld.

    Maar goed iedere simpele ziel weet dat de opmerking marketingoogpunt simpelweg gelul is maar goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 15 januari 2018 17:18
    @MaTriX

    Het is wel soort van marketingoogpunt, maar het motief is natuurlijk angst voor imagoschade…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gekke Dirkie

    • 15 januari 2018 22:28
    @Maux De fabrikant heeft wel degelijk expres gedaan alsof het niet meer mocht, om de samenleving tegen elkaar op te hitsen, en zo gratis publiciteit te krijgen.

    En het heeft gewerkt, want tot op de dag van vandaag denkt men dat de naamswijziging is gedaan 'omdat het niet meer mocht'. Je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze dat denken, als de fabrikant dat zelf zo de wereld in heeft geslingerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 15 januari 2018 12:00
    Met al dit soort gedoe denk ik van zal wel, als het zo is laat de rechter er maar naar kijken.
    Tegenwoordig hoe je maar boe of bah te zeggen en iemand wordt al "sociaal" gestenigd voor er uberhaupt bewijs is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 15 januari 2018 16:49
    @The Chosen One

    Klopt kijk maar naar de #MeToo zooi, acteurs zijn al schuldig bevonden voor er duidelijk naar de zaak gekeken wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 15 januari 2018 13:03
    Gelukkig zijn Cage en Fondaumière geschikt en niet geschokt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 15 januari 2018 13:42
    @tremere

    Ha, goed gezien! Ik heb het aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrMaeglom

    • 15 januari 2018 21:57
    Ik vraag meestal AAN iemand of iemand anders zijn neef is.. Ik vraag eigenlijk nooit tegen iemand..