Quake: The Movie interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Omdat van alle goede games wel een film gemaakt is, zullen de mensen van Tritin Films zichzelf afgevraagd hebben waarom er nog geen van Quake bestond. En in plaats van elk forum onder te spammen met deze vraag besloten ze er zelf maar aan te beginnen met als resultaat: 'Quake: The Movie'

3DActionplanet had een interview met deze mensen en stelde ze een aantal vragen over de productie van deze film.Go : QTM does not involve the game engine at ALL. I don't even turn the game on to make the movie.

We use 3D Studio Max 3.0 to create the footage you see. When Paul Steed from id Software went to work creating the models we all use in Quake III Arena, he uses this program. He modelled the weapons, the characters, etc using 3D Studio Max. This is exactly what we are using to make the film itself. Max has been used in several larger feature films such as Titanic, Deep Rising, etc.

We took the Quake 3 game, opened up the .pak files, took out the game models, weapons, etc. We open them up inside 3D Studio Max, make the models a bipe (or bones), so that we can animate them, move them as we please. We then design the scenes, the textures, and all the action in 3D Studio Max, and we render it out into AVI movies, just like .mpgs or QuickTime files. These are all edited into the final film, which is released as an AVI.

After this, I send it to Kevin completely SILENT, and he does the magic of all the sound work.Voor de goede orde, dit zal geen Hollywood productie worden, maar een film die enkel via internet verkrijgbaar zal worden (en natuurlijk de nodige cover cd's).


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou