Het ego van sommige gamedevelopers is echt ongeloofelijk hoog. Van John Romero wisten we het al, maar ook Dave Perry van Shiny Entertainment (MDK, Messiah en Sacrifice) kan er wat van.

Op zijn eigen dedicated website 'Dperry.com' houdt hij interviews met z'n staff en schrijft hij stukken over de game-industrie.

Voor degenen die al eerder van Dave Perry hadden gehoord kan ik melden dat hij ook al eerder voor het platformspel 'CoolSpot' op de Amiga verantwoordelijk was.

Onderstaand een stukje uit het interview met Joey Kuras.11. I've seen sound effect libraries for sale on CD. Are they worth buying? Do you use them, or is your entire work original?

I try to get every sound library available. The more source material you have to start with the better. Sometimes I do have to create the entire game from scratch though because not everything I need is on a library. And even when I do use the library I always change the sound somehow, usually by combining it with something else to get the exact sound I want.De pers-cd die ik bij de beta van Messiah had ontvangen doet mijn verhaal nog wat versterken. Hierin zag je Dave namelijk zijn complete serie aan voertuigen showen (waaronder een Ferrari en heli) en moest ik aanhoren hoe fantastisch onze Dave wel niet was.

Gamedevelopers als supersterren!