Nieuws
Cyberpunk 2077

QA-bedrijf Quantic Lab zou mede schuldig zijn aan bugs in Cyberpunk 2077

Bedrijf zou hebben gelogen aan CD Projekt Red

Geschreven door Michel Musters op
Het QA-bedrijf Quantic Lab zou aan Cyberpunk 2077-ontwikkelaar CD Projekt Red hebben gelogen over diverse zaken, wat de hoofdreden zou zijn voor de staat waarin de game werd uitgebracht.

Dat claimt YouTube-kanaal Upper Echelon Gamers te hebben vernomen van een bron (via Forbes). Het kanaal zou een document van 72 pagina's hebben ontvangen waarin in detail wordt beschreven hoe Quantic Lab, een afzonderlijk bedrijf dat ontwikkelaars kunnen inhuren voor kwaliteitscontrole, geen goed werk heeft afgeleverd. Cyberpunk 2077 werd op release gehekeld, onder andere vanwege de aanwezigheid van vele bugs.

In het document zou onder andere staan dat Quantic Lab zou hebben gelogen over de grootte van het team binnen het bedrijf dat aan Cyberpunk 2077 werkte. Daarbij zou het team vooral uit relatief nieuwe werknemers hebben bestaan met minder dan een halfjaar aan ervaring in het QA-vak, terwijl het zou hebben geclaimd dat alleen ervaren werknemers er aan werkten. Daarbij zou Quantic Lab geen onderscheid hebben gemaakt tussen kleine bugs en bugs die de speelervaring konden vergallen, waardoor CD Projekt Red problemen had met prioriteiten geven aan de juiste bug.

Deze berichtgeving komt overeen met een statement van CD Projekt Red - het bedrijf claimde rond release al dat men veel van de bugs waar spelers mee te kampen hadden niet waren gevonden voor release. CD Projekt Red of Quantic Lab hebben nog niet op de berichtgeving gereageerd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker Ook ESRB geeft leeftijdsclassificering aan Skull and Bones
12

Reacties op: QA-bedrijf Quantic Lab zou mede schuldig zijn aan bugs in Cyberpunk 2077

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 27 juni 2022 09:12
    nee nee, niet gaan wijzen, je brengt het zelf uit en bent zelf verantwoordelijk.
    Lijkt me sterk dat er geen communicatie is geweest tussen Quantum Labs en CD-Project.
    Je wilt toch resultaten kunnen inzien? kan tegen mijn baas ook zeggen dat ik goed mn best doe terwijl ik ondertussen op een strandstoel lig, de resultaten zullen voor zich spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 27 juni 2022 10:18
    @-JK- Ze wijzen dus naar niemand he, CD project brengt dit helemaal niet zelf naar buiten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 27 juni 2022 10:23
    @Messtranor wie maakt dan dat document op van 72pagina's vraag ik me af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 27 juni 2022 10:30
    @-JK-
    Interne evaluatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 27 juni 2022 10:29
    Mooi stukje uit het artikel van Forbes:

    And I still remember CDPR saying the game performed surprisingly well on last-gen consoles, which was demonstrably untrue, and I don’t think there’s a QA contractors tricked us explanation for that one.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 27 juni 2022 10:30
    Als je het vergelijkt met Witcher 3 dan lijkt me dit niet heel ver gezocht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 27 juni 2022 11:18
    Dus er is niemand bij CDPR geweest die de game heeft gespeeld of even opgestart??

    Ik moet zeggen dat ik dit idee wel vaker heb, dat game studios hun eigen game niet eens spelen of checken. Ik heb dit vooral met grote studios zoals een Ubisoft.
    Bijv. Ghost Recon breakpoint een looter Shooter waar je heel veel dingen verzameld en dan verkoopt zodat je nieuwe wapens kan kopen. Ik had dat spel 6 uur gespeeld en toen viel me op dat je items verkoopt door een knopje 2 sec in te houden. Maar ik had 150 items die ik wou verkopen dat is lang een knopje ingedrukt houden!! En ik had die game 1 jaar na launch gekocht en het heeft ze vervolgens nog een half jaar geduurd voordat ze dat toegevoegd hadden.
    Dan denk ik bij mezelf er is niemand bij Ubisoft die die game heeft gespeeld dat kan niet anders!

    Maarja vandaag de dag vraag ik me ook wel is af hoeveel passie en liefde je in zo'n game kan gooien als je medewerker nummer 509 bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 27 juni 2022 13:01
    @Ronnyp Coola zal je vast haarfijn kunnen uitleggen dat Ubisoft Breakpoint als een passie project zag en dat het maar om enkele kleine problemen ging bij release die al vrij snel opgelost zijn. Daarnaast is het een topgame die zeker nu, jaren na dato, als een pareltje in de Tom Clancy reeks an sich en als uitwas van de Ghost Recon reeks als beste titel beschouwd zou mogen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 27 juni 2022 13:20
    @Ashalar
    LOL. Ik hoor het hem gewoon zeggen. Spot on.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 27 juni 2022 15:41
    @Ashalar ik moest wel even lachen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DasScar

    • 27 juni 2022 13:22
    Euh, wat is een QA-bedrijf? Niet mijn bubbel denk ik. :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 juni 2022 13:26
    @DasScar Quality Assurance, dit bedrijf is blijkbaar ingeschakeld om de game te testen.