Nieuws
PT

P.T. kan niet gedownload worden op PlayStation 5

Logisch, maar toch jammer

Geschreven door Michel Musters op
P.T., de door Hideo Kojima ontwikkelde demo voor Silent Hills, kan niet gedownload worden op PlayStation 5.

Dat heeft een woordvoerder van Konami bevestigd aan Gamesradar. Hij meldt dat de "de content niet beschikbaar komt op de PlayStation Store, dus gebruikers kunnen de content niet opnieuw downloaden voor backward compatibility op PlayStation 5".

Voor veel gamers zal dit nieuws niet als verrassing komen. P.T. lanceerde oorspronkelijk op de PS Store op de PlayStation 4 als demo voor Silent Hills. Toen Hideo Kojima bij Konami vertrok, werd de game geannuleerd en kon de demo niet meer gedownload worden. Alleen mensen die de demo op hun console hadden staan, konden hem nog spelen. Bij het verwijderen van de demo kan hij niet meer opnieuw gedownload worden.

Het is dan ook logisch dat de game niet opnieuw gedownload kan worden op PlayStation 5. Mogelijkerwijs vinden inventieve gamers uiteindelijk alsnog een oplossing, maar voor nu lijkt P.T. gebonden aan PlayStation 4-consoles waar hij op gedownload is.

Dit artikel delen:

Lees meer

Black Lives Matter-thema nu te downloaden op PS4 Korok Seeds keren terug in Hyrule Warriors: Age of Calamity
11

Reacties op: P.T. kan niet gedownload worden op PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DutchDice

    • 20 oktober 2020 09:15
    Valt volgens mij al een tijd onder abandoned software?
    Geloof dat ik gelezen had dat er 2e hands veel geld aan te verdienen is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 20 oktober 2020 10:57
    https://www.ebay.ca/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=ps4+with+pt

    Als je er een hebt met PT er op, kun je er een ps5 voor kopen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 oktober 2020 11:36
    Nouja, ik vind de titel een beetje clickbait achtig, omdat het spel rustig speelbaar zou zijn MITS die op de store had gestaan, maar PT is al lang niet meer beschikbaar op de store.
    <edit> ah, inmiddels is de titel aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SamuraiPizzaCat

    • 20 oktober 2020 12:29
    Ik heb P.T. nog op mijn gewone PS4 staan. Ik had hem graag verkocht, maar je moet dan ook je PSN account mee verkopen. En dat ga ik niet doen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 oktober 2020 23:33
    @SamuraiPizzaCat Uhm, das wel erg lame, een gratis demo proberen te verkopen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DutchDice

    • 22 oktober 2020 12:05
    @SuperDre Je moet eens op zoeken wat de prijzen zijn, dan schrik je je lame😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 20 oktober 2020 19:51
    Lekker belangrijk, het is een demo van een game die is gecanceld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 oktober 2020 10:39
    @Valerium Dat gratis demootje heeft wel aardig wat inspiratie veroorzaakt. Het is en blijft een significant stukje software.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 oktober 2020 19:46
    @gimbal2 Ik heb P.T. al een eeuwigheid gewist, als ik toen wist dat het een soort 'cult' collectors item zou worden had ik 'm wel bewaard voor de aardigheid. Als ik me niet vergis staat er op het PS4 'spel' Dreams een aardige kloon die het origineel vrij dicht benadert geloof ik. Geen idee of het ook 'af' is btw..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DutchDice

    • 22 oktober 2020 12:07
    Ze vragen rond de US1100 ,voor de PS met demo haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DutchDice

    • 22 oktober 2020 12:12
    Hij staat op Piratebay ,maar weet niet of je er iets mee kan?