Nieuws
Psychonauts 2

Er kwam geen crunch te pas aan Psychonauts 2-ontwikkeling

Game komt op 25 augustus uit op consoles en pc

Geschreven door Michel Musters op
Van 'crunch' was geen sprake tijdens de ontwikkeling van Psychonauts 2.

Dat heeft de senior producent van Double Fine, Kevin Johnson, gemeld op Twitter. "Leuk feit: Psychonauts 2 had geen crunch. Het team is geweldig en ik ben trots dat ik deel uitmaak van iets speciaals en dat gemaakt is in het schema dat we hadden gepland. Ik denk dat jullie er ook plezier aan gaan beleven."

De benaming 'crunch' wordt gebruikt om de periode tijdens game-ontwikkeling te beschrijven wanneer er uitzonderlijk lange werkdagen worden gemaakt - soms wel weken of maanden achter elkaar - om een game af te krijgen. In het weekend doorwerken is hier soms ook onderdeel van. Het is een veelvoorkomend probleem in de game-industrie, ook bij grote ontwikkelaars die voor bekende uitgevers werken.

Psychonauts 2 is het vervolg op de eerste cultgame en de in 2017 verschenen vr-game Psychonauts in the Rhombus of Ruin. Hoofdpersonage Raz en zijn vrienden probeerde daarin de baas van de Psychonauts, Truman Zanotto, te redden. De games staan bekend om diens solide platformgameplay, humor en bij wijlen haast psychedelische graphics en leveldesign.

Ontwikkelaar Double Fine is inmiddels onderdeel van Microsoft, maar Psychonauts 2 komt op 25 augustus uit op Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en pc. De game staat vanaf lancering ook op Game Pass.

Dit artikel delen:

Lees meer

Abandoned PS5-app uitgesteld naar vrijdag Tien minuten aan Salt and Sacrifice-gameplay uitgebracht
7

Reacties op: Er kwam geen crunch te pas aan Psychonauts 2-ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 21 juni 2021 08:47
    vind ik het ook niet de titel of studio voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 21 juni 2021 09:42
    Is het nou zo erg om een keer te crunchen?
    Ik zit in de koeltechniek en daar heb ik ook wel eens een dag van 24 uur gedraaid of in de zomer weken van 70 uur.
    Ik vind het allemaal wel een beetje overtrokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 21 juni 2021 09:49
    @marco300 Crunch staat vaak voor langere periodes. Een keer een dag of een weekje lang werken heeft iedereen wel eens - ik vorige week nog met E3. Crunch in de game-industrie draait vaak om een halfjaar of zelfs langer. Dat hakt er natuurlijk wel in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 21 juni 2021 11:53
    @MichelMusters
    Ik heb het bij mij ook over een hele zomer.
    Maar misschien dat daarom tegenwoordig niemand meer de installatie techniek in wil. Ik kan het wel begrijpen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 21 juni 2021 16:08
    @marco300 Fair enough, ik vind dat hele lange periodes zeven dagen per week bijzonder lange dagen maken nergens zou moeten kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 21 juni 2021 11:23
    @marco300 Als je hoort dat die mensen op het kantoor een speciaal plekje hebben om letterlijk te gaan huilen, of dat ze mentaal helemaal gesloopt worden omdat het crunchen niet een paar dagen of weken is, maar maanden en langer…. Nee, denk niet dat het wordt overdreven dan 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 21 juni 2021 11:59
    Volgens mij is Double Fine gewoon een mega tof bedrijf om voor te werken. Ome Tim Shafer is gewoon een goede gast met lekker wazige humor. En dat stralen ze ook uit in hun games.
    Je zal zien; Psychonauts zal door sommige reviewers tegen rift apart aangehouden gaan worden. Wat natuurlijk helemaal nergens over gaat. Soort zelfde vergelijking als RTL en VPRO.. ja ze maken beide tv.. maar de stijl, budget en humor is volledig anders.. Doe mij maar Rembo en Rembo trouwens ;-) .. ik kijk dan ook erg uit naar Psychonauts 2 . Ben opgegroeid met Shafer zn games en hij heeft mij zelden teleurgesteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.