Er kwam geen crunch te pas aan Psychonauts 2-ontwikkeling

Er kwam geen crunch te pas aan Psychonauts 2-ontwikkeling

Van 'crunch' was geen sprake tijdens de ontwikkeling van Psychonauts 2.

Dat heeft de senior producent van Double Fine, Kevin Johnson, gemeld op Twitter. "Leuk feit: Psychonauts 2 had geen crunch. Het team is geweldig en ik ben trots dat ik deel uitmaak van iets speciaals en dat gemaakt is in het schema dat we hadden gepland. Ik denk dat jullie er ook plezier aan gaan beleven."

De benaming 'crunch' wordt gebruikt om de periode tijdens game-ontwikkeling te beschrijven wanneer er uitzonderlijk lange werkdagen worden gemaakt - soms wel weken of maanden achter elkaar - om een game af te krijgen. In het weekend doorwerken is hier soms ook onderdeel van. Het is een veelvoorkomend probleem in de game-industrie, ook bij grote ontwikkelaars die voor bekende uitgevers werken.

Psychonauts 2 is het vervolg op de eerste cultgame en de in 2017 verschenen vr-game Psychonauts in the Rhombus of Ruin. Hoofdpersonage Raz en zijn vrienden probeerde daarin de baas van de Psychonauts, Truman Zanotto, te redden. De games staan bekend om diens solide platformgameplay, humor en bij wijlen haast psychedelische graphics en leveldesign.

Ontwikkelaar Double Fine is inmiddels onderdeel van Microsoft, maar Psychonauts 2 komt op 25 augustus uit op Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en pc. De game staat vanaf lancering ook op Game Pass.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

vind ik het ook niet de titel of studio voor.

0

Is het nou zo erg om een keer te crunchen? Ik zit in de koeltechniek en daar heb ik ook wel eens een dag van 24 uur gedraaid of in de zomer weken van 70 uur. Ik vind het allemaal wel een beetje overtrokken.

0
test

@marco300 Crunch staat vaak voor langere periodes. Een keer een dag of een weekje lang werken heeft iedereen wel eens - ik vorige week nog met E3. Crunch in de game-industrie draait vaak om een halfjaar of zelfs langer. Dat hakt er natuurlijk wel in.

0

@MichelMusters Ik heb het bij mij ook over een hele zomer. Maar misschien dat daarom tegenwoordig niemand meer de installatie techniek in wil. Ik kan het wel begrijpen

0
test

@marco300 Als je hoort dat die mensen op het kantoor een speciaal plekje hebben om letterlijk te gaan huilen, of dat ze mentaal helemaal gesloopt worden omdat het crunchen niet een paar dagen of weken is, maar maanden en langer.... Nee, denk niet dat het wordt overdreven dan 😅

0

Aanbevolen voor jou