Nieuws
god of war

PS5-update voor God of War verschijnt vandaag

Speel de game in 60 fps en 4K checkerboard

Geschreven door Michel Musters op
In de loop van vandaag komt er een PlayStation 5-patch voor de PS4-game God of War uit.

De gratis patch vervangt volgens ontwikkelaar Sony Santa Monica de huidige graphics-modus in de game met een "nieuwe standaard setting waarmee PS5-spelers zowel de beste prestaties als resolutie ervaren". 

Waar spelers op PlayStation 4 kunnen kiezen tussen graphics en resolutie, hoeft men op PS5 na de patch geen keuze te maken. Het spel draait dan altijd in 60 frames per seconde en een resolutie van 4K checkerboard (op 2160p). 

God of War verscheen in 2018 en plaatst Kratos samen met zijn zoon in een Noorse setting. De game is gratis verkrijgbaar voor alle PlayStation 5-gamers met een PlayStation Plus-abonnement via de PlayStation Plus Collection. Sony Santa Monica werkt ondertussen aan een vervolg, God of War: Ragnarok. Volgens een vorig jaar verschenen trailer moet die game dit jaar uitkomen, al zijn sinds die eerste aankondiging geen verdere details bekendgemaakt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Google sluit interne Stadia-ontwikkelstudio Sniper Ghost Warrior Contracts 2 uitgesteld
10

Reacties op: PS5-update voor God of War verschijnt vandaag

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2021 09:01
    1 van de beste games van de ps4. Denk dat als ik een ps5 kan bemachtigen dat ik deze dan ook maar weer eens probeer in 4k 60fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 2 februari 2021 09:27
    @hulstpower Zou wel fijn zijn hé een playstation 5? Wat een dramatische launch is dit zeg. Te bizar voor woorden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 februari 2021 09:57
    @Fappert Gaat alleen maar vaker gebeuren. En het is ook echt niet de eerste of de ergste. De Wii was ruim een jaar na de release nog moeilijk te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2021 10:27
    @Messtranor Serieus ik kocht de wii gewoon in de winkel een maandje na launch misschien geluk gehad. Maar in de 30 jaar dat ik game heb ik dit nooit mee gemaakt zo schaarste. Zelfs ps4 en ps4 pro kocht ik gewoon makkelijk op launch day.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 2 februari 2021 10:33
    @hulstpower het feit dat jij hem wel een maand na launch kon halen neemt niet weg dat de Wii een moeizame launch had. Ik heb ook de ps5 sinds dag 1 in huis maar kan niet echt zeggen dat het soepel gaat.

    Pro inderdaad heel makkelijk op release dag, maar toen woonde ik in the states dus daar kan ik niet heel erg over oordelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 februari 2021 12:33
    @Roy36NL Laat ik het zo zeggen dan serieus kon me niet herrineren dat het moeilijk te verkrijgen was.
    Misschien dat tekst verkeerd over kwam maar bedoelde neit te zeggen dat het niet zo was meer van ik kon me dat niet zo herineren.
    Maar wat ik er mee bedoelde was dat ik het nog nooit zo drama heb gevonden om maanden na release nog een console te krijgen.
    Wachtlijsten zijn nog steeds erg lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 3 februari 2021 00:50
    @hulstpower Het duurde even voor de wii op gang kwam. toen eenmaal alle ouders en opa's en oma's ook ontdekten dat het leuk was waren ze heel snel allemaal uitverkocht. Dus het kan heel goed dat je in de 1e maand er nog wel een hebt weten te bemachtigen.

    Maar deze schaarste kan je Sony niet aanrekenen, Bijna alles waar chips van dat type in zitten zijn schaars.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 februari 2021 07:07
    @Messtranor Ik reken het sony ook niet aan en micro.
    Er zit een te kort aan chips, corona en dan nog scallpers.
    Dus denk dat wij gamers gewoon extra veel pech hebben.
    En dat van wii zo heriner ik mij het nog, had hem uit eindelijk verkocht en kon toen nog de prijs krijgen die ik er voor betaalt had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rolf77

    • 2 februari 2021 10:35
    Hoe laat zal de update denken jullie live gaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 3 februari 2021 07:49
    Kwam een beetje laat binnen de update, maar wat een genot om te spelen. Toch maar weer ff uitspelen goed voorproefje op GOW: Radnarok. Er is immers niet zoveel bijzonders uitgekomen deze maand