Nieuws
dualsense ps5

PS5-eigenaren kunnen hun controller nu via pc updaten

Windows 11 of Windows 10 64 bit vereist

Geschreven door Michel Musters op
Mensen met een PlayStation 5 kunnen hun DualSense-controller nu via de pc updaten.

Voorheen was het alleen mogelijk om de DualSense via de spelcomputer zelf te updaten via een kabel, maar dit kan nu ook via een pc, zolang dit systeem op Windows 11 of Windows 10 in 64 bit draait.

Net als het updaten van de controller via de PlayStation 5, moet de controller ook op pc worden aangesloten met een usb-kabel. Daarbij is het alleen mogelijk om één controller tegelijk te updaten. Ook moeten mensen op pc een updateprogramma voor de DualSense downloaden. De link naar dat programma is op de officiële website te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kijk hier om 10:00 uur naar de Grote Pakjesprijsloop op Twitch The Pokémon Company neemt bedrijf achter ruilkaarten over
11

Reacties op: PS5-eigenaren kunnen hun controller nu via pc updaten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 20 april 2022 14:39
    Maar waarom zou een ps5 eigenaar dit willen doen? Als de ps5 dit zelf al kan?
    Lijkt me eerder bedoeld voor mensen die een dual sense gebruiken als controller op PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 april 2022 14:47
    @Messtranor De PlayStation-tweet begint dan ook met "PC players"..;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 20 april 2022 15:28
    @Messtranor

    Omdat spelers die geen ps5 hebben maar wel de controller op pc gebruiken hun controller niet konden updaten
    Tot nu kon dat enkel via een ps5 terwijl de controller wel gewoon op pc gebruikt kon worden.
    Daarom zou je dit willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 april 2022 16:00
    @watashi wa maurice desu. @clandestine666 Dat zei ik toch ook?
    En het artikel hier op gamer.nl begint met "Mensen met een PlayStation 5 kunnen hun DualSense-controller nu via de pc updaten. "

    De tweet was niet waar ik op doelde, maar de wederom foute interpretatie van gamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 april 2022 16:07
    @Messtranor Dat klopt, het is verwarrend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 20 april 2022 18:29
    @Messtranor

    Ah sorry, mijn fout, ik had daar overheen gelezen
    Maar je hebt dan gelijk. Dan is het niet logisch om het aan pc te doen lijkt me.
    Ze bedoelen dan ps5 controller bezitters denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 20 april 2022 15:00
    Kan je deze controller gewoon op steam gebruiken? Ik heb er wel 1, maar gebruik nog steeds mijn 4 360 controllers hiervoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 20 april 2022 15:22
    @do365nic
    Ja hoor geen probleem
    Even naar Settings en dan Controllers. Daar kan je aangeven dat je DS5 gebruikt. Ook kan je controller geavanceerd calibreren en lightbar instellen. Alle calibraties, behalve kleuren werken dan ook op de PS5.

    Bij sommige games moet je alleen de Share knop indrukken waar je normaal gesproken de touchpad zou moeten indrukken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 april 2022 16:01
    @CroniC De controller heet niet de DS5, het is namelijk niet een Dualshock 5, Maar een DualSense 1 ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 20 april 2022 18:39
    @Messtranor
    Ha, ja je hebt gelijk, oude gewoonte om het nummertje erachter te zetten :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 april 2022 10:59