In een vergelijking tussen Europese PAL-games en Amerikaanse NTSC-titels is een duidelijk verschil merkbaar in de kwaliteit van de emulatie. Originele PlayStation 2 PAL-titels werden altijd vertoond in 25fps ten opzichte van 30fps in NTSC-gebieden. In de emulatie van titels op de PlayStation 4 wordt gebruik gemaakt van ‘frame blending’ om de Europese versie te verhogen naar 30fps. Dit zorgt voor stotterende beelden zoals te zien in de vergelijking tussen de twee versies van Grand Theft Auto: San Andreas.
Europese gebruikers worden aangeraden een Amerikaans PlayStation Network-account aan te maken en via de desbetreffende online winkel verschenen PlayStation 2-titels aan te schaffen.
Reacties op: Kwaliteit PS2-emulatie op PS4 lager in Europa
Bonecrusher1973
Maki
Maarja, geld he. zal echt niet zoveel kosten maar toch doen ze het niet.
Bonecrusher1973
RavenMMG
Wat een bullshit
Ze konden gewoon de originele 25 fps aanhouden voor Europa
Geld vragen voor zon half werk
Bonecrusher1973
Dat hebben ze juist gedaan, de 25fps aangehouden, dus dat is een dikke performance drop t.o.v. de NTSC versie.
Geen bullshit dus, gewoon nadenken
Xanadu
TamaravanStaalduinen
Veel spellen werden echter in de eerste plaats ontwikkeld voor de Japanse of Amerikaanse markt (beide NTSC). Het verschil in resolutie werd vaak opgelost met zwarte balken. Wat je ook zag, was dat het beeld werd opgeblazen en daarom delen buiten het scherm vielen.
Grappig feitje: de PS2 ondersteunde resoluties zo hoog als 1080i, maar slechts enkele games maakten hier gebruik van. Gran Turismo 4 is het bekendste voorbeeld.
Aurulion
RavenMMG
Sinds dag 1 al hier , PC tel en Xbox laden de site maar 50% van de tijd
Dennispls
RavenMMG
Onnodig , ze moeten het maar fixen
Hoef ik ook nergens anders
ToMaX99
darkmanwls
Dennispls
Baukereg
Vogeltje
ShadowX
Dennispls
Is wel nodig want Gamer heeft daar totaal geen invloed op omdat dit lokaal op jouw PC staat. Als je deze actie niet wil uitvoeren ondanks het advies om dit wel te doen mag je ook niet klagen.
pepsi
Dennispls